"למעלה מ-90% מבתי המלון של פתאל באירופה חזרו לפעילות"

פתאל נכסים גייסה 212 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת אגרות החוב מסדרה ד' שלה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת פתאל נכסים (אירופה), המחזיקה ב-55 מלונות באירופה ונמצאת בבעלות מלאה של חברת המלונות פתאל החזקות הנמצאת בשליטת דוד פתאל, גייסה 212 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת אגרות החוב מסדרה ד' שלה (סדרה חדשה). 

החברה ביקשה לגייס כ-200 מיליון שקל, זכתה לביקושים של כ-440 מיליון שקל והגדילה במקצת את היקף הגיוס. האג"ח, במח"מ של 4.2 שנים, תשלם ריבית שקלית שנתית של 5.1%.

במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב (סדרה ד') המובטחות בשעבוד ראשון על 7 נכסים, כאשר סך שווי הבטוחות מסתכם בכ-104 מיליון אירו. הסדרה החדשה מדורגת על ידי חברת מידרוג בדירוג של A2 תחת בחינה עם השלכות שליליות.

שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של פתאל החזקות, ציין כי "אנו רואים בתוצאות ההנפקה הבעת אמון של שוק ההון בחברה. נכון להיום, למעלה מ-90% מבתי המלון של הקבוצה באירופה חזרו לפעילות ואנו מזהים גידול הדרגתי בביקושים מצד הלקוחות. בתוך כך, לאחרונה דיווחנו על מכירה והשכרה מחדש של בית המלון 'לאונרדו רויאל' בברלין ובמקביל אנו מנהלים משא ומתן מתקדם למכירת 2 בתי מלון נוספים באירופה, וזאת כחלק מהיישום של התכנית האסטרטגית לחיזוק הנזילות והאיתנות הפיננסית של החברה בעת הנוכחית. אני מאמין שהשוק מבין היום יותר מתמיד את ערכה של הרשת שהוכיחה שהיא יודעת להתנהל גם בסביבה מאתגרת ולמצות את כל הצעדים הנדרשים ממנה לכך".

בחודש שעבר גייסה פתאל החזקות, בהנפקת זכויות, כ-99 מיליון שקל, מתוכם השקיע דוד פתאל בעל השליטה והמנכ"ל, כ-57 מיליון שקל.