צניחת מחיר הנפט הביאה לנפילה של 73% ברווחי ארמקו ברבעון השני

ארמקו דיווחה היום כי רשמה ברבעון השני רווח של 24.6 מיליארד ריאל (כ-6.6 מיליארד דולר), לעומת רווח של 92.6 מיליארד ריאל ברבעון המקביל אשתקד • החברה הודיעה עוד כי תחלק דיבידנד בהיקף של 18.75 מיליארד דולר לבעלי מניותיה

מתקנים של ארמקו הסעודית./ צילום: רויטרס Ahmed Jadallah
מתקנים של ארמקו הסעודית./ צילום: רויטרס Ahmed Jadallah

הרווח של ענקית הנפט והגז הסעודית ארמקו, חברת האנרגיה הגדולה בעולם, צנח בכ-73% ברבעון השני של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע צניחת מחירי הנפט בעולם בעקבות מגפת הקורונה שהביאה לירידה חדה בביקושים לנוזל השחור.

ארמקו דיווחה היום כי רשמה ברבעון השני רווח נקי של 24.6 מיליארד ריאל (כ-6.6 מיליארד דולר), לעומת רווח של 92.6 מיליארד ריאל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הודיעה עוד כי תחלק דיבידנד בהיקף של 18.75 מיליארד דולר לבעלי מניותיה. 

מניית ארמקו, הנסחרת בבורסה הסעודית, רשמה ירידה של 7% מתחילת השנה למחיר של 32.9 ריאל. ארמקו הפכה לחברה ציבורית בדצמבר אשתקד, לאחר שגייסה 25.6 מיליארד דולר בהנפקה הראשונית לציבור (IPO) הגדולה בעולם. ארמקו גייסה לפי מחיר של 32 ריאל (8.53 דולרים למניה) מה ששיקף לחברת הנפט הסעודית שווי של 1.7 טריליון דולר. 

ארמקו היא מפיקת הנפט הגדולה בעולם, עם כ-10% מההיצע העולמי, וגם הרווחית ביותר. ב-2018 הרוויחה ארמקו 111 מיליארד דולר, כשליש יותר מהרווח המצרפי של חמש חברות הנפט המערביות הגדולות ביותר, אקסון-מוביל, רויאל דאץ'\של, BP, שברון וטוטאל.