42 סטודנטים נשלחו לבידוד אחרי שאותרה חולה במבחני מועצת רואי החשבון

סטודנטית, שחשה ברע במהלך הבחינה שהתקיימה בשבוע שעבר, אובחנה אתמול כחולת קורונה • בחינה נוספת של מועצת רואי החשבון תתקיים כמתוכנן בשבוע הבא

חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP
חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP

42 סטודנטים לחשבונאות, שניגשו בשבוע שעבר לבחינות מועצת רואי החשבון, נשלחו לבידוד לאחר שסטודנטית שחשה ברע במהלך הבחינה ונשלחה לביתה אובחנה אתמול כחולת קורונה.

ב-4 באוגוסט התקיימה בבנייני האומה בירושלים בחינה בנושא "חשבונאות פיננסית מתקדמת", אחת מבחינות ההסמכה שנדרשים הסטודנטים לחשבונאות לעבור. עקב הנחיות משרד הבריאות בשל נגיף הקורונה נקבע כי הבחינות בנושאים חשבונאות פיננסית מתקדמת וביקורת חשבונות ובעיות ביקורת מיוחדות יתקיימו בשני מוקדים. בהודעת המועצה לנבחנים צוין כי "בשום מקרה אין אפשרות לשינוי מיקום הבחינה שנקבע, ואין לפנות בנושא". עוד נקבע, כי הבחינות יערכו באולמות רבים, כאשר בהתאם לגודל האולם ייבחנו בו עד 50 נבחנים.

עוד נמסר לנבחנים כי כלל המגיעים לבחינה יהיו מחויבים בבדיקת חום בכניסה למתחם, ולכן יש להגיע לפחות כשעה לפני מועד הבחינה; לא יורשו להיבחן סטודנטים שסובלים מתסמיני מחלת הקורונה או חולים מאומתים; כל נבחן נדרש למלא הצהרת בריאות שנשלחה אליו לפני הבחינה; הכניסה למתחם ולאולמות הבחינה חייבת להיות עם מסכה, יש לעטות מסכה בזמן השהייה במתחם (אין חובה לעטות מסכה בשעת הבחינה); חל איסור על התקהלות במתחם הבחינות ונאסר להגיע עם מלווים. בנוסף נקבע, כי בזמן ההמתנה לתחילת הבחינה וכן בזמן ההפסקה בין שני חלקי הבחינה יש לשהות באולם הבחינה ובסיום הבחינה יש לעזוב את שטח המתחם באופן מיידי.

על פי הנחיות המועצה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, נבחן שיחלה בקורונה במהלך 14 ימים לאחר הבחינה מחויב לדווח למועצה על כך לצורך חקירות אפידמיולגיות.

למרות אמצעי הזהירות, במהלך הבחינה שהתקיימה בשבוע שעבר דיווחה אחת הנבחנות על כך שהיא חשה ברע, ולאחר זמן מה היא עזבה את המתחם בליווי אימה. אתמול אובחנה הנבחנת כחולת קורונה מאומתת, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, הודיעה מועצת רואי החשבון לכל מי שנבחן עימה באותו אולם, כי הוא נדרש להיכנס לבידוד - 42 נבחנים, מתוך כאלף שנבחנו באותו יום בשני אתרים שונים.

ממועצת רואי החשבון נמסר "הבחינה התקיימה תוך הקפדה מקסימלית על הנחיות וכללי משרד הבריאות במטרה לשמור על בריאות הנבחנים. היערכות זו כללה בין היתר, שמירה על מרחק, חומרי היגיינה, עריכת הבחינות באולמות רבים, כאשר בהתאם לגודל האולם, נבחנו בו עד 50 נבחנים.

"במהלך הבחינה דיווחה אחת הנבחנות על כך שהיא חשה ברע, ולאחר זמן מה היא עזבה את המתחם בליווי אימה. אתמול התברר כי הנבחנת אומתה כחולת קורונה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, מועצת רואי החשבון הודיעה לכל מי שנבחן עימה באותו אולם כי הוא נדרש להיכנס לבידוד, סך הכל 42 נבחנים (מתוך כאלף שנבחנו באותו יום בשני אתרים שונים, וכלל לא היו איתה במגע). אנו מאחלים לה החלמה מהירה".

באשר לבחינה שעתידה להיערך בשבוע הבא, נמסר ממועצת רואי החשבון כי "הבחינה ב'ביקורת חשבונות ובעיות ביקורת מיוחדות' (שעתידה להתקיים ביום 24.8.2020), תתקיים על פי כללי והנחיות משרד הבריאות ובאותה המתכונת. משרד המשפטים ומועצת רו"ח נערכים לקיום הבחינה גם בתרחיש של החמרת הנחיות משרד הבריאות".