משטרת אילת תבדוק את הנכנסים לעיר כדי לאתר מפרי בידוד

הבדיקות ייעשו במחסום הכניסה לאילת וברחבי העיר על ידי בדיקת תעודות זהות בהשוואה לנתונים של משרד הבריאות • חולים מאומתים שייתפסו יקבלו קנס בגובה 5,000 שקל

הטיילת על רקע הרי אילת / צילום: יוד צילומים
הטיילת על רקע הרי אילת / צילום: יוד צילומים

בורחים מהבידוד לאילת? משטרת אילת תבצע בדיקות אקראיות לנכנסים לעיר במטרה לאתר חולים או חייבי בידוד המפרים את חובת הבידוד. 

הבדיקות ייעשו במחסום הכניסה לאילת וברחבי העיר על ידי בדיקת תעודות זהות בהשוואה לנתונים של משרד הבריאות על חולים ו/או מבודדים. את הבדיקות תבצע "מפקדת הקורונה" של המשטרה המונה 30 שוטרים ועוד 20 פקחים של רשות ההגירה והאוכלוסין. 

אם יימצא חולה מאומת המתכוון להיכנס לעיר, יוטל עליו מיידית קנס בגובה 5,000 שקל  והוא יידרש לחזור לביתו ולמלא אחר הנחיות הבידוד. 

במקביל, בעירייה מודיעים כי לא יהססו להגיש תביעה כנגד המפרים בגין הפצת מחלה מדבקת שעונשה המרבי הוא עד 7 שנות מאסר. זהו הדין גם במקרה שבו יאותר חולה מאומת ששוהה בעיר. בעיריית אילת מזכירים כי הוגשה תביעה בהיקף של 250 אלף שקל נגד חולה מאומת שהפר תנאי בידוד והגיע לנפוש בעיר. 

העיר אילת התעוררה לחיים אחרי תרדמת בזכות התיירים הישראלים הפוקדים את העיר מאז נפתחו מרבית המלונות בסוף חודש מאי. אילת מעוניינת בתיירים אך היא אינה מעוניינת להיות עיר מקלט למי שנדרש להיות בבידוד ובעיקר לסכן את השוהים האחרים ותושבי העיר.