אלי עזור | בלעדי

אלי עזור הוא המועמד המוביל לרכישת אתר וואלה

עזור מנהל מזה זמן רב משא ומתן על רכישת וואלה וכעת הוא קרוב לרכוש את האתר תמורת 40-50 מיליון שקל • עזור מחזיק בבעלותו כלי תקשורת נוספים וחלק מהתשלום על האתר יעשה באמצעות זמן אוויר לקבוצת בזק

אלי עזור/ צילום: יוסי כהן
אלי עזור/ צילום: יוסי כהן

האם איש העסקים אלי עזור בדרך לרכוש את אתר האינטרנט וואלה מקבוצת בזק? ל"גלובס" נודע כי לדירקטוריון בזק יוצגו בקרוב המועמדים הפוטנציאליים לרכישת האתר, שעומד על המדף מזה חודשים ארוכים.

שלא לייחוס טוענים מקורבים כי בין בזק לעזור מתנהל בתקופה האחרונה משא ומתן מתקדם שבמסגרתו מציע עזור לבזק כ-40-50 מיליון שקל כשחלק מהסכום ישולם באמצעות זמן אוויר. נזכיר כי בבעלותו של עזור מספר אמצעי מדיה ביניהם תחנות רדיו, ערוצי ספורט, שילוט חוצות והעיתון מעריב, ואם אכן תצא העסקה לפועל הוא יוכל לשלם עליה בפרסום בחלק מכלי התקשורת הללו - כמו גם בוואלה.

קבוצת בזק דיווחה לבורסה כבר במאי 2018 על כוונתה למכור את האתר, אך המחיר שדרשה עבורו עמד בתחילת הדרך על כ-180 מיליון שקל - מחיר שנתפס אז בשוק כלא ראלי.

עזור היה בין המתעניינים הראשונים ברכישת האתר ומהעקביים שבהם, אך ההצעה שנתן בשלבים הראשונים הייתה בפער עצום מהציפיות, ונראה כי הפערים בין הצדדים בלתי ניתנים לגישור. עם הזמן הצטרפו מתעניינים נוספים לשיחות עם הנהלת בזק: מו"מ רציני התנהל עם רשת 13 (לפני שהתברר עד עמה עמוק הבור הכלכלי שהערוץ התגלגל אליו).

בשלב הזה הדרישות של בזק היו יותר ראליות: כ-110 מיליון שקל, בעוד שברשת היו מוכנים לשלם 60- מיליון שקל בלבד - אף הם לא בעסקת מזומן. בשלב מסוים הצטרפה להתעניינות גם חברת הוט, ושיחות פורמליות נעשו גם עם נציגים של ישראל היום - אך המועמדים העיקריים לאורך כל הדרך היו בעיקר עזור ורשת 13.

לכאורה מי שהכי נזקקה ליכולות של וואלה היא רשת 13 שחסר לה פתרון דיגטלי ראוי שדרוש היום לגוף שידור. אך המצב הכלכלי הרעוע של הערוץ לא מאפשר 'קיצורי דרך' של רכישת אתר חדש, ורשת יש להניח תעשה חלק מהשדרוג הדרוש באמצעות 'כוחות מהבית'. נזכיר כי המנכ"ל אבי בן טל הגיע מניהול אתר ynet והביא עימו חלק מהצוות הניהולי שעבד איתו שם, והם אלה שאמורים לדחוף את היכולות של אתר רשת 13 קדימה.

לא רק היציאה של רשת מהתמונה מקדמת את אפשרות המכירה לעזור. נזכיר כי בחודשים האחרונים החל לפעול בשוק הדיגיטל בישראל שחקן חדש - אתר N12 שבבעלות קבוצת קשת. האתר תפס מהר מאוד מקום מרכזי בצריכת החדשות ברשת, והתחזקותו באה לא מעט על חשבון אתר וואלה, שממילא הלך ונשחק בשנה האחרונה בגלל העדר השקעות.

בתחילת הניסיונות למכור את וואלה הייתה לאתר תנועת גולשים ערה - הוא היה האתר השני בגודלו מבחינת תנועת גולשים. אולם מאז 2019 קפאה בוואלה לחלוטין עשייה שיווקית כלשהי, ומערכת ייצור התוכן שלו הלכה והצטמצמה באופן דרמטי. למשך זמן מסוים היו לאתר נכסים משמעותיים כמו אפליקציות, כתובות מייל וכדומה, אבל הצמצום בעוגת הפרסום בגלל משבר הקורונה לצד המתחרה החדש שחקו גם את היתרונות שעוד היו. המשמעות היא שהערך של וואלה הולך ונשחק במהירות, וככל שיחלוף הזמן היתרונות שיש לאתר להביא לשולחן עלולים להימחק לגמרי.

קבוצת בזק נמנית ב-20 המפרסמים הגדולים ואף שתקציב הפרסום שלה התכווץ בשנים האחרונות כתוצאה ממהלכי התייעלות עדין החברה - שכוללת גם את yes ופלאפון -מפרסמת בהיקפים של מיליוני שקלים בשנה, כך שהאפשרות לשלם חלק מהתשלום במדיה משחק לטובתו של עזור.

בקבוצת בזק בחרו שלא להגיב לידיעה.