קורנית עקפה את התחזיות ורוכשת חברה ב-17 מיליון דולר

ההכנסות ברבעון השני - 37.4 מיליון דולר - משקפות אמנם ירידה של 17.4% ביחס למקביל, אך האנליסטים ציפו לירידה חדה יותר

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית / צילום: איל יצהר, גלובס
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית / צילום: איל יצהר, גלובס

קורנית דיגיטל, יצרנית מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון השני ורוכשת חברה. ברבעון השני רשמה החברה הכנסות של 37.4 מיליון דולר. מדובר אומנם בירידה של 17.4% ביחס לרבעון המקביל, אבל האנליסטים ציפו לירידה חדה יותר ולהכנסות של 33.2 מיליון דולר.

בהשוואה לרבעון הראשון, שבו קורנית נפגעה באופן משמעותי ממשבר הקורונה, ההכנסות צמחו ב-42.8%, ובמחצית הראשונה ההכנסות הסתכמו ב-63.6 מיליון דולר, ירידה של 24.2%.

ההכנסות ממוצרים - הצד הרווחי של הפעילות - ירדו במחצית ב-23.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וההכנסות משירותים, שעדיין אינן רווחיות, ירדו ב-27.1%. במחצית השנייה החברה צופה צמיחה בהכנסות בשיעור דו-ספרתי נמוך בהשוואה לתקופה המקבילה, וכן ציינה כי היא מחויבת לרווחיות עבור שנת 2020.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), קורנית עברה להפסד של 4.6 מיליון דולר ברבעון ושל 14.6 מיליון דולר במחצית. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים - כולל הוצאה של 202 אלף דולר שהשפיעה על הרווח הגולמי, שהוגדרה "השפעה חד-פעמית של COVID-19", קורנית רשמה הפסד נקי של 1.3 מיליון דולר ברבעון, שהם 3 סנטים למניה, נתון משופר לעומת תחזיות האנליסטים. במחצית ההפסד הנקי הסתכם ב-10.2 מיליון דולר. התזרים מפעילות היה שלילי ברבעון בגובה 9.2 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו לקורנית מזומנים והשקעות בהיקף כ-237 מיליון דולר.

רוכשת ספקית פתרונות תוכנה Workflow 

כאמור, במקביל לדוחות הודיעה קורנית גם על רכישת חברה, Custom Gateway הבריטית, ולפי הערכות בשוק קורנית משלמת תמורתה כ-17 מיליון דולר. החברה הנרכשת מספקת פתרונות תוכנה Workflow מבוססי ענן למודלים עסקיים של ייצור לפי דרישה. בעבר מנכ"ל קורנית, רונן סמואל, אמר ל"גלובס" כי תחום הפתרונות ל-Workflow הוא מהתחומים שבהם קורנית מחפשת חברות לרכישה, והסביר: "אלה פתרונות שיאפשרו לצרכן להדפיס מה שהוא רוצה ואיפה שהוא רוצה. פתרונות ה-Workflow שולטים בכל התהליך, מקבלת ההזמנה, המעבר לדפס והשליחה כולל פידבק מהלקוח". לחברה הנרכשת יש מעל 300 לקוחות.

קורנית נסחרת בנאסד"ק בשווי 2.2 מיליארד דולר, כשמנייתה קרובה לרמות שיא לאחר התאוששות ועלייה של 136% במחיר מאז השפל שנרשם בתחילת אפריל, על רקע אזהרת רווח לרבעון הראשון.