הציבור נשאר בבית עם המזגן - ותדיראן נהנית מביקושי שיא

מלבד מכירות השיא, החברה נהנתה גם מירידה בעלויות הרכש ובשער הדולר, "וכן מגידול מהכרה ברווח בגין פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים" • לדברי תדיראן, "לנגיף הקורונה והשלכותיו לא היתה השפעה מהותית על עסקי החברה"

משה ממרוד / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד / צילום: סיון פרג'

מגפת הקורונה עושה טוב ליבואנית ומשווקת מערכות מיזוג האוויר תדיראן הולדינגס , שנהנית מביקושי שיא למוצריה, "גם מבחינת ההיקף הכספי וגם ההיקף הכמותי של מכירות המזגנים", על פי דוחותיה לרבעון השני של השנה. שוק מיזוג האוויר, המהווה את עיקר פעילות החברה, נהנה השנה מההסתגרות הנמשכת שנכפתה על הישראלים בבתיהם.

בסיכום הרבעון השני של השנה דיווחה תדיראן על ביקושים גוברים למזגנים, שתמכו בעלייה של 14% בהכנסותיה, ל-283 מיליון שקל, תוך שיפור הרווחיות - מה שסייע לקפיצה של קרוב ל-50% בשורה התחתונה שלה, עם רווח נקי רבעוני שהגיע ל-30 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון השני ממשיכות את הכיוון מהרבעון הקודם, כך שבסיכום מחצית השנה הראשונה המגמה דומה, עם עלייה של 11% בהכנסות, ל-467 מיליון שקל, לצד זינוק של 68% ברווח הנקי, שהגיע ל-47 מיליון שקל.

על רקע התפשטות הווירוס, תדיראן מעריכה בדוחותיה כי "השהות הממושכת בבתים" הובילה "להגברת השימוש והביקוש למוצרי החברה". בעל השליטה בתדיראן, משה ממרוד, המכהן כמנכ"ל החברה, הוסיף, כי "כבר כשהווירוס התחיל להתפשט וכולם נכנסו לבהלה, אנחנו הבנו שאנשים יישבו יותר בבית, ואם אנשים יישארו בבית, המזגנים שלהם יעבדו הרבה יותר ממה שעבדו בדרך כלל, כך שיותר מזגנים גם יוחלפו. על סמך הצפי שלנו נערכנו עם מלאים, במרכזים הלוגיסטיים, בשירות ובגבייה, והכל עבד כמו שצריך".

מלבד מכירות השיא, תדיראן מעדכנת בדוחות כי נהנתה גם מירידה בעלויות הרכש ובשער הדולר, "וכן מגידול מהכרה ברווח בגין פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים".

תדיראן מציינת בדוחותיה, כי "לנגיף הקורונה והשלכותיו לא היתה השפעה מהותית על עסקי החברה ותוצאותיה. זאת, בין השאר, לאור החזרה לייצור בסין, לרבות של הספק הסיני המהותי של החברה", וכן בזכות מעמד חיוני שניתן למפעל שלה לייצור מזגנים בעפולה, עבודת שירות הלקוחות ועבודת הטכנאים.

עיקר פעילותה של תדיראן מתרכז ביבוא, שיווק ומכירת מזגנים, בעיקר לשוק הביתי, תחת המותגים תדיראן, אמקור, ספקטרה וטושיבה.

המניה עלתה 40% מתחילת השנה

גם במבט קדימה תדיראן משדרת אופטימיות, עם הערכה שלפיה פעילותה ותוצאותיה לא צפויים "להיפגע באופן מהותי מהתפרצותה המחודשת של המגיפה בישראל".

"אנחנו לא שאננים, אבל אנחנו פועלים בתחום שבו יש לנו יתרון דרמטי, וכל עוד העולם מתחמם, אנחנו לא צריכים להיות מוטרדים, ואנחנו מתאימים את עצמנו לכל תרחיש", הוסיף ממרוד.

הכיוון החיובי שבו נמצאת פעילותה של תדיראן, בא לידי ביטוי גם בביצועי מנייתה, הנסחרת ברמות שיא - ועם מגמה חיובית שאפיינה את המסחר בה על רקע פרסום הדוחות הכספיים, השלימה טיפוס של כ-40% מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי נוכחי של כ-1.7 מיליארד שקל.

אמנם מוקדם יותר השנה תדיראן לא היתה חסינה למשבר, וכחלק מהכיוון השלילי שאחז בשווקים בפברואר ומרץ, הציגה צניחה של כ-30% בתוך פחות משלושה חודשים. ואולם גם התאוששותה היתה מהירה, כך שמנקודת השפל במרץ ועד כה היא הכפילה את ערכה.

ביוני החליט ממרוד לנצל את הרמות הגבוהות שבהן שוהה המניה, כשמכר נתח מהחזקותיו תמורת קרוב ל-40 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של קרוב ל-165 שקל, ומאז המשיכה המניה במסעה צפונה, השלימה עלייה של יותר מ-20% והיא נסחרת כעת סביב מחיר של כ-200 שקל.

במאי האחרון אישר דירקטוריון תדיראן תוכנית אסטרטגיית צמיחה לחברה לשנים 2020-2025, שבמסגרתה הציבה יעדים חמש-שנתיים של מכירת ושיווק כמיליון מזגנים בשנה ומחזור מכירות שנתי של מעל ל-2 מיליארד שקל.