טיולים | פיצ'ר

רק החודש, הכול בעשר: פסטיבל תיירות בנגב, ברוח התקופה

סיורים חקלאיים וקטיף עצמי, סדנאות אצל אומנים, מרכזי מבקרים וחוות, פעילויות ספורט וטיולים מודרכים

שביל הסלט / צילום: מיטל סטרז
שביל הסלט / צילום: מיטל סטרז

מדי שנה בקיץ מתקיים בנגב המערבי פסטיבל כדורים פורחים, שמושך אליו אלפי מבקרים. השנה, כשהבינו שזה לא יקרה, חיפשו אלטרנטיבה שתסייע לתיירנים ולעסקים המקומיים להתמודד עם משבר הקורונה, אבל תהיה גם לתועלת המטיילים שרגילים להגיע לאזור באוגוסט.

מתוך שפע הרעיונות נמצא פתרון יצירתי, שבבסיסו גם משאיר את הכסף במרחב המקומי וגם מתאים לרוח התקופה: עמותת התיירות המקומית, שקמה-בשור, החליטה לסבסד עשרות פעילויות ולהציע אותן לקהל המטיילים בעשרה שקל בלבד.

"בנינו מערך שיוצר הנעה לפעולה, ומעודד את המטיילים להגיע וליהנות מהאטרקציות של האזור", אומרת ליאורה סלע, מנכ"לית העמותה. לפרויקט הוקצה תקציב של עשרות אלפי שקלים, שממנו ייהנו כל בעלי העסקים המשתתפים בו, אבל גם המטיילים - שישלמו עבור הפעילויות השונות סכום סמלי.

מי שיגיע לאזור יוכל לבחור מתוך עושר של פעילויות, אטרקציות וחוויות בתחומים שונים. סיורים חקלאיים וקטיף עצמי, סדנאות אצל אומנים, מרכזי מבקרים וחוות, פעילויות ספורט וטיולים מודרכים, מוזיאונים, מרכזי מבקרים וגלריות, שנפרש על פני היישובים הרבים שבמרחב.

גם מסעדות האזור יציעו מנות ייחודיות בעשרה שקל, ואפשר יהיה גם לקנות תוצרת מקומית באותו מחיר - גבינות, קונפיטורות, שמן זית וליקרים (באחת מתוך שלוש נקודות מכירה).

בעמותה מעודדים גם לינה באזור, בעיקר באמצע השבוע, ולטובת אלה שיבחרו לבלות לילה באחד מאתרי האירוח המשתתפים, תהיה גם הנחה של 20% במסעדות האזור ו-10% באתרי קניות. סלע מדגישה שפעילויות חוץ יתקיימו בשעות אחר הצהריים והערב כשנעים בחוץ.

החגיגה, שתתקיים בסיוע הרשות לפיתוח הנגב, אשכול נגב מערבי ומפעל הפיס, תתקיים בין 9-22.8 ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, אך מספר הכרטיסים המוזלים מוגבל לכל יום, ומשתנה מפעילות לפעילות. אפשר להזמין מראש באתר העמותה, עד 24 שעות לפני תחילת הפעילות: www.habsor.co.il.