הגבלות חדשות על המסעדות, שטוענות מצדן ל"מחטף פוליטי"

על רקע ההודעה החדשה שתאפשר התקהלות של עד 10 אנשים בשטח של עד 80 מ"ר, המסעדנים זועמים וטוענים שלהחלטה אין דבר וחצי דבר עם שמירה על בריאות הציבור  • "ההחלטה מנוגדת להסכמות שלנו עם פרופ׳ גמזו על מתווה שיגובש בשקיפות ותוך כדי התייעצות מולנו"

קניון TLV בתל אביב סגור בתקופת הקורונה. רבע מהמ”ר של מרכזי המסחר בישראל פתוח בשבת / צילום: איל יצהר, גלובס
קניון TLV בתל אביב סגור בתקופת הקורונה. רבע מהמ”ר של מרכזי המסחר בישראל פתוח בשבת / צילום: איל יצהר, גלובס

החלטה חדשה שהתקבלה כעת מקטינה את כמות הלקוחות שמסעדות יוכלו להושיב בתוך פנים המסעדה, והמסעדנים זועמים וטוענים כי מדובר ב"מחטף פוליטי", וכי "ההגבלה תפגע במיוחד במסעדות הקטנות".

כך, לפי התקנות החדשות בשטח פתוח ההתקהלות תמשיך להיות מותרת עד 30 אנשים, ואילו בשטח סגור ישנו צמצום בהנחיות התו הסגול. במקום 20 איש ככלל אצבע, כעת מוגדר כי בשטח של עד 80 מ"ר - מותרת התקהלות של עד 10 אנשים, ובשטח מעל 80 מ"ר - מותרת התקהלות של עד 20 אנשים.

על רקע ההודעה הזו הצהיר מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן: "אישור התו החדש ביום שישי, שעות לפני כניסת השבת, הוא מחטף פוליטי, שנועד לרצות ציבור מסויים ולדאוג אך ורק לשלמות הממשלה. אין בינו לבין שמירה על בריאות הציבור דבר וחצי דבר".

עוד לדבריו, "ההחלטה היום, מנוגדת להסכמות שלנו עם פרופ׳ גמזו על מתווה שיגובש בשקיפות ותוך כדי התייעצות מולנו. התחושה שעולה מהשטח, היא שבעלי המסעדות אינם מתכוונים לכבד צו, שנוצר בחטף וללא שום היגיון בריאותי. בכוונת איגוד המסעדות והברים לפרסם ביום ראשון הקרוב, בשם האיגוד, תו סגול שישמור על בריאות לקוחותינו ויאפשר למסעדנים להמשיך לתפעל את העסקים".

גם תומר מור, מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד הצהיר כעת כי הוא "קורא למקבלי ההחלטות להתנגד לכל הגבלה נוספת על תעשיית המסעדות במדינת ישראל".

לטענתו "ההגבלה תפגע במיוחד בעסקים הקטנים בתעשייה, אלו שנאבקים כיום הכי קשה כלכלית להשאיר את הראש מעל המים".

מור מוסיף ואומר כי "לאור העובדה אשר מוכיחה שנתוני ההדבקות במסעדות, בתי קפה ובארים הינו אפסי, אין סיבה אמיתית להוסיף הגבלות", כשהוא מציין כי "המסעדנים בשטח כבר מאבדים את אמונם במקבלי ההחלטות. ההחלטות הפוליטיות לא מענייננו ומשכך המסעדנים ימשיכו לשמור על בריאות הציבור כפי שעשו בהצלחה עד כה במשבר".