הנה רשימת המדינות הירוקות מהן תותר הכניסה לישראלים ללא בידוד

הנכנסים לישראל יצטרכו למלא טופס דיווח כניסה לישראל במהלך 24 ‏השעות שלפני הטיסה • איטליה, גאורגיה, ניו זילנד, קנדה, דנמרק, אנגליה ופינלנד אלו חלק מהמדינות

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות פרסם באתר האינטרנט שלו את רשימת המדינות הירוקות מהן תותר הכניסה לישראלים בלי חובת בידוד ל-14 ימים. הנכנסים לישראל יצטרכו למלא טופס דיווח כניסה לישראל במהלך 24 ‏השעות שלפני הטיסה.

טופס, יצטרכו הנוסעים לפרט היכן שהו ב-14 הימים שלפני הטיסה ‏יחד עם הצהרת בריאות ופרטי הטיסה. ‏לאחר מלוי הטופס הנוסע יקבל אישור עלייה הטיסה או שיסורב אם ביקר למשל במדינה אדומה במהלך השהות בחו״ל.

המדינות שמהן תבוטל חובת הבידוד לנכנסים לישראל מה-16 לאוגוסט הן: איטליה, גאורגיה, ניו זילנד, קנדה, דנמרק, אנגליה, פינלנד, הונגריה, אוסטריה, גרמניה, סלובניה, אסטוניה, לטביה, ליטא, רואנדה, הונג-קונג וקפריסין שעימה יש מגעים מתקדמים לאפשר כניסת ישראלים.

שלוש ‏המדינות הירוקות הנוספות שעימן יש הסכמים שמתירים כניסת ישראלים ‏הן: קרואטיה, בולגריה ויוון. ‏לשלוש המדינות מחויבים הישראלים בדיקת קורונה מקדימה לפני הטיסה והנובעים ליוון ידרשו הנוחתים לבדיקת קורונה נוספת, כאשר ידרשו להישאר בבידוד בבית המלון בן 24 ל-48 שעות וזאת עד לקבלת תשובה לבדיקה שתבוצע‏ על חשבון הרשויות ביוון. ההסכם עם יוון תקף לארבעה יעדים בלבד: אתונה, סלוניקי, כרתים והאי קורפו. לפי ההסכם בכל שבוע יורשו רק 600 ישראלים לנחות ביוון בפיזור ביעדים הללו.

‏הבקרה על מספר הנוסעים תיעשה דרך רשות שדות התעופה אולם לא ברור כיצד זה יתרחש בפועל (למשל במקרה שבו נוסע טס לימים ספורים לעומת נוסע שנשאר חודש ביוון). שרת התחבורה מירי רגב אף ציינה כי המספר המוגבל הזה הוא גדול ביחס למה שהסכימו הרשויות ביוון בתחילה ‏וכי היא מקווה שהמספר עוד יוכל לגדול ביחד עם עדכון שיעשה אחת לשבועיים לרשימת המדינות הירוקות. בכל מקרה מומלץ לפני כל טיסה לבדוק מה מדיניות העדכנית בכל מדינה באשר לכניסת תיירים לשטחה ואלו טפסים יש למלא מראש, כך למשל ליוון. המלצה נוספת היא לבדוק מראש את מחירי ביטוח הנסיעה לחו״ל ואת סעיפי הפוליסה.

בנמל התעופה בן גוריון ערוכים להפריד בין הנוסעים הנוחתים ממדינות ירוקות ובין אלה שמגיעים ממדינות אדומות כך שהמטוסים ינחתו במסלולים שונים והנוסעים ייצאו מהשדה מבלי שיהיה ביניהם מגע בתהליך. הדבר משתנה כאשר נוחתים ממדינה אדומה ששימשה כיעד קונקשן. בדף ההנחיות של משרד הבריאות מצוין כי ״בטיסות המשך (קונקשן) הטסים למדינת ישראל ממדינה ירוקה ועושים טיסת מעבר (קונקשן) במדינה אדומה, יהיו פטורים מחובת הבידוד כל עוד לא יצאו משדה התעופה״.