ספרד סוגרת ברים ומגבילה מסעדות בניסיון לבלום את הגל השני

הצעד הוכרז לאחר שאתמול נרשמו בספרד כ-3,000 מקרים חדשים של קורונה, ונמשכת מגמת העלייה הדרגתית אך העקבית במספר הנדבקים במחלה בשבועות האחרונים

קהל רב במסעדה בפמפלונה בספרד / צילום: Alvaro Barrientos, Associated Press
קהל רב במסעדה בפמפלונה בספרד / צילום: Alvaro Barrientos, Associated Press

ממשלת ספרד הודיעה על סגירת כל מועדוני הלילה והברים הפועלים בלילה (שבת), וכן על הגבלת פעילות המסעדות עד אחת אחר חצות, בנוסף להגבלת מספר הסועדים בכל שולחן למקסימום עשרה בני אדם. הצעד הוכרז לאחר שאתמול נרשמו בספרד כ-3,000 מקרים חדשים של קורונה, ונמשכת מגמת העלייה הדרגתית אך העקבית במספר הנדבקים במחלה בשבועות האחרונים.

חלק ממדינות אירופה, ביניהן גרמניה, כבר הגדירו את רוב שטח ספרד כ"אזור אדום" ודורשים ממי שביקרו בה, כולל תיירים שנסעו לחופשת קיץ למיורקה, לעבור בדיקות קורונה חינמיות בשדה התעופה עם חזרתם או להיות בבידוד במשך 14 יום. האיים הבאלריים הם אחד ממוקדי ההתפרצות, והרשויות אומרות כי הדבר נובע בין השאר ממסיבות, תרבות בילויים והתקהלויות של צעירים בעיקר שנופשים לבד או עם משפחותיהם. שר הבריאות הספרדי סלבדור איה הפציר במחוזות השונים בספרד לנקוט צעדים שונים ומחמירים יותר אם הם מהווים מוקד התפרצות. "התקנות הן המינימום הדרוש, לא המקסימום", אמר.

איסור התקהלויות בפריז

בצרפת הכריזה הממשלה על פריז כולה כ"אזור אדום", דבר המעניק לה ולרשות המקומית סמכות להטיל הגבלות על החיים הציבוריים ועל התנועה בניסיון להיאבק בהתפשטות מגפת הקורונה. חובת לבישת המסכה תורחב לרוב שטחי העיר (לפי האזורים הנגועים במיוחד), ותיאסר התקהלות של יותר מעשרה בני אדם. הממשלה הבריטית הודיעה כי כל מי שחוזר מצרפת ייאלץ להיות בבידוד, מה שהביא לגל של תיירים בריטיים שניסו לחזור לפני שהתקנה נכנסה לתוקף, בשבת לפנות בוקר. אתמול נרשמו בצרפת כ-3,300 מקרי קורונה חדשים.

גם בגרמניה הולך ועולה מספר המקרים היומי, וקצב ההדבקה הממוצע (R) עומד מעל 1 בעקביות כבר מספר ימים, וערכו עולה. מספר המקרים החדשים בממוצע עומד על יותר מ-1,000 ביום, והרשויות בברלין - אחד ממוקדי ההתפרצות - שוקלות למנוע מכירת אלכוהול בשעות הערב. העיר המבורג אימצה צעד דומה, בניסיון למנוע התקהלויות, בילוי בבארים וזניחת השמירה על חוקי המרחק והמסכות על ידי חוגגים, בעיקר צעירים. כלי התקשורת ציינו כי מספר המאושפזים במצב קשה כתוצאה מקורונה בבתי חולים בגרמניה נמוך מאוד, אך משום שהעלייה במספר המקרים החלה בשבוע האחרון, ייתכן כי התמונה תשתנה בשבועות הקרובים.