בכירים בהייטק נפגשו עם שר התקשורת והתריעו על הפיגור בתשתיות תקשורת

תשתיות רשת ירודות, בעיקר בפריפריה, ממשיכות להוות מכשול משמעותי לקידום פרויקטים ועבודה יעילה מרחוק, נושא משמעותי במיוחד בשל מגפת הקורונה •"מדינת ישראל נמצאת בפיגור של עשור בתשתיות התקשורת וצריך לגשר על הפערים בדחיפות. היציבות השלטונית קריטית, בחירות נוספות יבטיחו פיגור של עשור נוסף בתחום"

שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר התקשורת יועז הנדל נפגש ביום חמישי האחרון עם בכירי ההייטק בישראל לפגישת עבודה. בפגישה השתתפו קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות ביחד עם מנכ"לי החברות המובילות במשק החברות באיגוד, בהם מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, סגנית נשיא במיקרוסופט ומנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל העולמית ומנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל שהשתתף בזום; ארז צור, נשיא קרביין ויו״ר IATI; עדי סופר מנכ"לית פייסבוק ישראל, ועוד.

לדברי האיגוד, בכירי ההייטק הביעו בפני השר את הצורך הדחוף בשיפור ועדכון תשתיות התקשורת בישראל, במיוחד במציאות החדשה שמשנה את צורת העבודה של המשק שעוברת במידה רבה לעבודה מהבית, עם חותם לטווח ארוך. העבודה מהבית בחברות הייטק בעקבות הקורונה צמצמה את המרחקים לפריפריות הגאוגרפיות ואמורה לאפשר הזדמנויות חדשות בצורת פרויקטים חדשים ומקומות עבודה, אך תשתיות רשת ירודות, בעיקר בפריפריה, ממשיכות להוות מכשול משמעותי לקידום פרויקטים ועבודה יעילה מרחוק.

בכירי ההייטק הוסיפו ואמרו כי הם שמחים כי הנושא מקבל כיום את ההתייחסות הראויה לו, אך חוששים מאוד כי חוסר היציבות השלטונית ובחירות נוספות ירחיקו את מדינת ישראל מטיפול בבעיה וייווצר פיגור של שנים רבות, שיביא נזק משמעותי למדינת ישראל ברמה הטכנולוגית, עם השלכות כלכליות וחברתיות קשות.