עוזי לוי מצטרף למנורה מבטחים: ינהל את פעילויות הנדל"ן בקבוצה

לוי היה סגן נשיא ב- WeWork, מנכ"ל דירה להשכיר, בכיר בנכסים ובניין ובבנק לאומי • ינהל את מנורה מבטחים נדל"ן ואת מערך הנדל"ן באגף ההשקעות של הקבוצה

עוזי לוי / צילום: איל יצהר, גלובס
עוזי לוי / צילום: איל יצהר, גלובס

מנורה מבטחים מצרפת אליה את איש הנדל"ן הוותיק עוזי לוי, שינהל את מנורה מבטחים נדל"ן וגם ינהל את מערך השקעות הנדל"ן באגף ההשקעות של הקבוצה. מנורה מבטחים מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-200 מיליארד שקל שמתוכם, כך על פי הודעת החברה מהיום, סך של כ-5 מיליארד שקל מוחזק ישירות בנדל"ן בארץ ובחו"ל.

לוי מגיע למנורה מבטחים לאחר שנים רבות בתפקידים בכירים בתחום הנדל"ן, כשהוא מגיע לקבוצה שכמו יתר קבוצות הביטוח והחיסכון הפנסיוני הגדולות שמה דגש לצמיחה בתחום ההשקעות בנדל"ן לשם יצירת עוגן תזרימי יציב. בשלהי 2018 לוי עזב את תפקידו כמנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר, לטובת תפקיד בכיר ב-WeWork כסגן נשיא נדל"ן. בעבר הוא היה גם משנה למנכ"ל ואחראי על הפעילות הבינלאומית בנכסים ובניין שמקבוצת אי.די.בי בימים שנשלטה על ידי נוחי דנקנר, ראש מערך נדל"ן, בניה ותשתיות בבנק לאומי וגם כמנהל אלעד גרופ קנדה של יצחק תשובה. כמו כן הוא היה בעבר באוצר, באגף תקציבים ובחשכ"ל.

מנורה מבטחים נדל"ן מרכזת בקבוצת מנורה מבטחים את פעילות ייזום פרויקטים והשקעות בנדל"ן והשקעה בפרויקטים של אנרגיה סולארית בארץ ובחו"ל באמצעות החברה הבת מנורה מבטחים אנרגיה. במסגרת זו "מנורה מבטחים נדל"ן השקיעה, בין היתר, בעסקאות ייזום של נכסי מקרקעין ברוסיה ובהקמת מיזמים סולאריים באירופה", כפי שנכתב בדוחות מנורה מבטחים. מנורה מבטחים נדל"ן כפופה ישירות לחברת ההחזקות הציבורית והיא חברה אחות לחברות הביטוח ולחברת הפנסיה של הקבוצה כמו גם לחברות המימון החוץ בנקאי שהקבוצה מחזיקה בהן בנתחים.

מנורה מבטחים נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-2.9 מיליארד שקל. יו"ר הקבוצה הוא ערן גריפל והמנכ"ל הוא ארי קלמן. מנהל ההשקעות הראשי של הקבוצה הוא ניר מורוז.