צמיחה של 3% בהכנסות אדמה ברבעון השני ל-1.04 מיליארד דולר

בשורה התחתונה רשמה אדמה רווח נקי מתואם של 47 מיליון דולר, המשקף ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל • במחצית הראשונה של 2020 התכווץ הרווח הנקי ב-44% ל-74 מיליון דולר

שנזן / צילום: רויטרס
שנזן / צילום: רויטרס

חברת חומרי ההדברה אדמה חזרה לצמוח ברבעון השני של 2020, לאחר ירידה בהכנסותיה ברבעון הראשון של השנה ולמרות השפעות משבר הקורונה על פעילותה. עם זאת, התחזקות הדולר האמריקאי מול חלק מהמטבעות בשוקי הכספים בעולם, פגעה ברווחי החברה במונחים דולריים.

אדמה, שמייצרת ומשווקת קוטלי עשבים וקוטלי מזיקים, סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 1.036 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 2.008 מיליארד דולר, ללא שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי החברה, הושפעו המכירות ברבעון השני מביצועים חזקים עם צמיחה כמותית של 12% בהובלת השווקים המתעוררים ובעיקר באמריקה הלטינית ובהודו. עם זאת, התחזקות הדולר מול המטבעות בשווקים אלו הפחיתה בכ-85 מיליון דולר את היקף המכירות ברבעון השני.

באירופה נרשמה ברבעון השני ירידה של 2.3% במכירות במונחי מטבעות מקומיים, עקב רמות מלאי גבוהות יותר בערוצי ההפצה, שהביאו לירידה בביקוש והגבירו את הלחץ על המחירים. בצפון אמריקה ירדו המכירות ברבעון השני ב-6.5% במונחי מטבעות המקור בשל תנאי מזג אוויר מאתגרים ששררו בדרום ארה"ב ושעיכבו את הזריעה וצמצמו את שטחי גידול הכותנה.

מנגד, באמריקה הלטינית צמחו המכירות ב-39.8% ברבעון השני בזכות עלייה כמותית משמעותית והמשך העלאת מחירים באזור. בברזיל רשמה אדמה צמיחה חזקה, כשהיא נהנית מתנאי מזג אוויר מיטיבים ומהגדלת שטחי זריעת הסויה והתירס.

מנכ"ל אדמה, איגנסיו דומינגז, ציין כי"בתקופה מאתגרת זו, רשמנו רבעון שני בסימן צמיחה עסקית חזקה, וזאת על אף הקשיים הרבים שיצרה מגפת הקורונה העולמית, אשר ממשיכה לשבש את שגרת חיינו ואת הכלכלות ברחבי העולם. בחברה הוסיפו, כי ברבעון השני חזר ייצור הכימיקלים בסין להיקפי פעילותו טרם מגיפת הקורונה וכי מחירי חומרי הגלם וחומרי הביניים החלו לשקף את היקפי הייצור האמורים. להערכת החברה, היא צפויה ליהנות ממגמה זו ברבעונים הבאים.

עוד עולה מנתוני אדמה, כי ברבעון השני הסתכם הרווח הגולמי המתואם שלה ב-306 מיליון דולר ושיקף ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי ירד ב-10% ל-104 מיליון דולר ואילו הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הצטמצם ב-8% ל-163 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה אדמה רווח נקי מתואם של 47 מיליון דולר, המשקף ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הראשונה של 2020 התכווץ הרווח הנקי ב-44% ל-74 מיליון דולר.

אדמה נשלטה עד כה בידי חברת הכימיקלים הממשלתית הסינית כמצ'יינה. ביוני האחרונה העבירה כמצ'יינה את מרבית החזקותיה באדמה לידי קבוצת סינג'נטה, שנמצאת גם היא בבעלות ממשלתית סינית ושעוסקת הן בתחום חומרי ההדברה והן בתחומים נוספים של הנדסת זרעים, ייצור דשנים ועוד.

עם זאת, גם לאחר העברת המניות ממשיכה אדמה להיסחר בבורסת שנזן לפי שווי שוק נוכחי של 3.06 מיליארד דולר. היום דיווחה אדמה כי הדירקטוריון שלה אישר תוכנית לרכישה עצמית של עד 26 מיליון מניות מסוג B בהיקף של 10-20 מיליון דולר.

מדובר ב-15.6% ממניות ה-B של אדמה (לחברה גם מניות A) המהוות כ-1.1% מסך מניות החברה. מניות B נקובות בדולר הונג קונגי ומיועדות בעיקר למשקיעים זרים, בעוד שמניות A נקובות ביואן סיני ומיועדות בעיקר למשקיעים סיניים. התוכנית תובא לאישור אסיפת בעלי המניות של החברה, ובמידה שתאושר היא תבוצע בתוך שלושה חודשים.