גוד פארם | בלעדי

ברמי לוי מעוניינים להנפיק בעתיד את רשת גוד פארם

אנשי רמי לוי התעניינו בשיחות עם חתמים באפשרות להנפיק את רשת הדראגסטורים המוזלת • הרשת מונה 24 סניפים היום

גוד פארם / צילום: רותם גרוסמן
גוד פארם / צילום: רותם גרוסמן

בשיחות עם חתמים שנערכו לאחרונה התעניינו אנשי רמי לוי באפשרות הנפקה עתידית של רשת הדראגסטורים המוזלת גוד פארם, שעליה השתלטה החברה הציבורית של לוי לפני כשנתיים - כך נודע ל"גלובס". הרשת, שהקימו השותפים אדם פרידלר ואוהד סנדלר, הכפילה את גודלה מהיום שבו נרכשה בידי רמי לוי, וכיום היא מונה 24 סניפים.

בריאיון ל"גלובס" לפני קרוב לשנה, הצהירו לראשונה לוי ושותפיו כי בכוונתם להנפיק את החברה בעתיד, כשיגיעו למחזור של "לפחות 350 מיליון שקל בשנה", וכי נכון לאוקטובר 2019, החברה התקרבה למחזור מכירות של כ-200 מיליון שקל בשנה. הנפקה, אם תצא לפועל, עשויה להתרחש במהלך שנת 2021.

קבוצת רמי לוי עדכנה כי בכוונתה לפתוח "כ-50 סניפי פארם נוספים במהלך השנים הקרובות" במסגרת הדוח השנתי שפרסמה לסיכום שנת 2019, תוך שהיא מבהירה כי גוד פארם צפויה לשנות את המודל העסקי שלה, בין היתר באמצעות הרחבת מחלקות הקוסמטיקה והטיפוח, כך שיכלול גם מותגי איפור זולים הפופולריים בקרב צרכניות צעירות, והקמת מדפים ייעודיים למוצרים שמחירם מעל 10 שקלים, קרוב לקופות התשלום.

היתרונות הבולטים של הרשת הם תמחור נמוך, בין היתר הודות לשימוש ביבוא מקביל, וחנויות עירוניות וקטנות יחסית במיקומים שבהם שכר הדירה לא גבוה. החסרונות המרכזיים הם פריסה גיאוגרפית מוגבלת - כשהפריסה של המתחרות שלה בקטגוריית הפארם עדיין משמעותית בהרבה. סופרפארם מחזיקה קרוב ל-260 חנויות, ורשת Be (לשעבר ניו פארם) של שופרסל מפעילה למעלה מ-80 חנויות. בנוסף, גם המגוון שהיא מחזיקה בחנויות שלה, זול ככל שיהיה, מוגבל למיעוט מותגים.

רשת גוד פארם הוקמה באוגוסט 2016 על-ידי  פרידלר וסנדלר, שותפיו של רמי לוי ומנהלי הרשת גם היום. את השליטה בחברה (50.01%) רכשה חברת רמי לוי באפריל 2018 תמורת כ-16 מיליון שקל. גוד פארם מוכרת בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא. בנוסף מחזיקה החברה במותג פרטי תחת השם Good, הכולל מוצרים מעולמות האופטיקה, אביזרי טיפוח ועוד.