ליונל מסי | ניתוח

שם סוף לתסכול מהמועדון? הקרב על כרטיס השחקן של מסי הולך להיות מהיקרים בהיסטוריה

מסי הוא השחקן שמשתכר הכי הרבה בענף הכדורגל – 70 מיליון דולר לעונה • לא בטוח שהוא יעזוב בסוף את ברצלונה, אבל מה שבטוח, שההודעה שלו על רצונו לעזוב מבשר את פתיחתה של מלחמת מחירים מהגדולות שאי פעם נראו בספורט

ליאו מסי במשחק מול באיירן מינכן, החודש / צילום: Manu Fernandez, Associated Press
ליאו מסי במשחק מול באיירן מינכן, החודש / צילום: Manu Fernandez, Associated Press

במכתב רשמי שנשלח ביום שלישי, ליונל מסי, אחד משחקני הכדורגל הגדולים בכל הזמנים, הטיל פצצה בעולם הספורט - אני רוצה לעזוב הוא כתב למועדון ברצלונה.

כשבועיים אחרי ההדחה המשפילה מליגת האלופות האירופית, מסי הודיע על כוונתו באופן הבוטה ביותר האפשרי, אישר המועדון, ובכך הוא אישר שהתסכול שלו כלפי ברצלונה הגיע לנקודת שבירה. למרות שהמהלך המדהים לא מבטיח שהוא יעזוב, מסי בישר מלחמת מחירים שתהיה מהגדולות בהיסטוריה של הספורט.

גם בגיל 33, מסי הוא שחקן הכדורגל המשתכר ביותר על פני כדור הארץ, עם שכר של מעל 70 מיליון דולר בשנה, לפי החוזה עם ברצלונה שהודלף לתקשורת ב-2018. רק קומץ מועדונים בעולם יכולים להרשות לעצמם מחויבות כספית כזו. אם הוא באמת בשוק ההעברות, אין ספק שזו תהיה עסקה של פעם בחיים.

לאן מועדות פניו

מסי מעולם לא ציין באיזה מועדון הוא יעדיף לשחק אחרי בארסה, אך יש שני מועמדים ברורים - ולא רק מפני ששניהם מוציאים את סכומי השיא בכדורגל על רכישות.

מועדון מנצ'סטר סיטי, בבעלות בן משפחת המלוכה של אבו דאבי, יכול לחבר אותו מחדש למנג'ר שהעלה אותו לפסגת הכדורגל בשנים 2008-2012, פפ גווארדיולה. מועדון פאריס סן ז'רמן, בגיבוי שלוחה של קרן ההון הריבונית של קטאר, כבר מחזיק בשני השחקנים עם דמי ההעברה הגדולים בהיסטוריה, ניימאר וקיליאן אמבפה.

פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. שיתוף הפעולה עם מסי יחודש? / צילום: Shaun Botterill, Associated Press
 פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. שיתוף הפעולה עם מסי יחודש? / צילום: Shaun Botterill, Associated Press

ייתכנו מחזרות נוספות. "אינטר מילאן" עבר בנייה מחדש בבעלות המיליארדר הסיני ז'אנג ג'ינדונג, מייסד ענקית הקמעונאות סונינג. גם צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד הם שני מועדונים עשירים, שנותנת החסות שלהם היא במקרה אדידס, נותנת החסות הגדולה ביותר של מסי.

אבל לפני שליאו מסי יוכל להצטלם עם חולצה של מועדון אחר, יש בעיות טכניות לפתור בתנאי עזיבתו. דיווחים בספרד בשבועות האחרונים דיברו על סעיף בחוזה שלו שמאפשר לו לסיים את יחסיו עם ברצלונה באופן חד-צדדי בסוף עונה. הבעיה היא שהסעיף הזה אולי פקע במגפת הקורונה בגלל דחיית הליגות האירופיות.

וישנו גם סעיף דמי ההעברה בסך 700 מיליון אירו (828 מיליון דולר) - שאולי התבטל אם החוזה פקע ביוני, החודש בו מסתיימת עונה רגילה. אלו הן השאלות שיעסיקו את עורכי הדין של ברצלונה בימים הקרובים.

בינתיים, כשהמועדון נערך למו"מ מפרך, כמה אוהדים כבר מאותתים על קבלת העזיבה. "קטלוניה תמיד תהיה ביתך", צייץ אמש בטוויטר קווים טורה, נשיא ממשלת קטלוניה. "תודה לך מקרב לב על כל זמן השמחה והכדורגל הבלתי רגיל הזה. היה לנו המזל לחלוק כמה שנים מחיינו עם השחקן הטוב ביותר בעולם".

ברצלונה הוא המועדון היחיד שמסי שיחק בו כמקצוען. הוא הגיע אליו מארגנטינה כשחקן נמוך קומה בן 13 כדי להצטרף לאקדמיית הנערים האגדית שלו. בגיל 17 הוא השתתף לראשונה במשחק נבחרת וכבש את הראשון ב-634 השערים שהבקיע בבארסה, בדרכו ל-33 גביעים חשובים ב-16 שנים.

תקף באינסטגרם

הכישלון של ברצלונה בעונת ליגת האלופות הנוכחית, השלישי שלה בשלוש שנים, היה אולי הקש האחרון מבחינת מסי, אך המתחים הצטברו בתוך המועדון זה כמה חודשים. הוא היה ידוע באי הסכמתו עם הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו על מדיניות ההעברות. מועצת המנהלים היתה מפוצלת בסכסוכים פוליטיים. מסי עצמו הסתכסך עם המנהל הספורטיבי אריק אבידאל, שמתח ביקורת על "כמה שחקנים", שלא עבדו קשה מספיק בעונה הראשונה של בארסה ללא גביעים ב-12 שנים. זה הספיק למסי, אולי כוכב-העל השקט ביותר בעולם הספורט, להגיב בחריפות.

ז'וזפ ברתומאו, נשיא ברצלונה. יחסים עכורים עם הכוכב הגדול שלו / צילום: Emilio Morenatti, Associated Press
 ז'וזפ ברתומאו, נשיא ברצלונה. יחסים עכורים עם הכוכב הגדול שלו / צילום: Emilio Morenatti, Associated Press

"השחקנים אחראים למה שקורה על המגרש, ואנחנו גם הראשונים שמודים כשאנחנו לא טובים", כתב מסי בתגובה נדירה באינסטגרם. "אלו שאחראים לתחום ניהול הספורט חייבים גם הם לקחת אחריות, מעל הכול להחלטות שהם מקבלים... ולבסוף, אני חושב שכשמדברים על שחקנים, צריך לציין שמות, כי אחרת מלכלכים על כולם ומכניסים דברים שנאמרים והם לא נכונים".

הכאוס הוצת שוב כאשר בארסה איבדה את הבכורה בליגה הספרדית ליריבתה המרה ריאל מדריד, ונבעטה מליגת האלופות האירופית על ידי באיירן מינכן. כמה ימים אחרי התבוסה המשפילה 8-2, אבידאל והמנג'ר קינקה סטייאן פוטרו. בשבוע שעבר המועדון שכר את רונלד קומאן כמנג'ר השלישי שלו ב-12 החודשים האחרונים.

רונאלד קומאן, מאמן ברצלונה החדש. צריך לבנות את הסגל מחדש / צילום: Joan Monfort, Associated Press
 רונאלד קומאן, מאמן ברצלונה החדש. צריך לבנות את הסגל מחדש / צילום: Joan Monfort, Associated Press

"כבוד והערצה, ליאו", צייץ הקפטן לשעבר קרלס פויול, מבקר תקיף של ההנהלה הנוכחית. "כול תמיכתי נתונה לך, חבר".