הבוננזה של גולן טלקום: הניבה רווח מצטבר של כחצי מיליארד שקל לאלקטרה מוצרי צריכה

הושלמה מכירת גולן טלקום לסלקום • מרוויח גדול נוסף בעסקה, המנכ"ל גיל שרון שיקבל כ-60 מיליון שקל

גיל שרון / צילום: יונתן בלום, גלובס
גיל שרון / צילום: יונתן בלום, גלובס

יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל, חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), עדכנה על השלמת מכירת חברת גולן טלקום לידיה של סלקום, במה שמסכם לה את אחת ההשקעות המוצלחות ביותר של השנים האחרונות.

לפי אלקטרה צריכה , השלמת העסקה צפויה להניב לה ברבעון השלישי של השנה רווח הון לפני מס של כ-230 מיליון שקל, כך שבמצטבר מגיע הרווח הכולל שנבע לה מהשקעתה בגולן, כולל "משיכת חלקה של החברה ברווחי גולן מיום רכישתה ועד למועד השלמת העסקה", מגיע לכחצי מיליארד שקל.

מניית אמ"צ הגיבה בחיוב לעדכון החברה בנושא, השלימה קפיצה של יותר מ-50% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי נוכחי של יותר מ-2 מיליארד שקל.

מהעדכון שפרסמה אמ"צ בנושא, היא תקבל כ-575 מיליון שקל עבור החזקותיה בגולן טלקום (כ-90%), מתוך סכום כולל של כ-650 מיליון שקל שתשלם סלקום עבור החברה הנרכשת, כולל דיבידנד של 33 מיליון שקל שחולק על-ידי גולן בימים האחרונים.

יתרת עיקר הסכום, בהיקף של כ-60 מיליון שקל צפויה לזרום לכיסיו של גיל שרון, מנכ"ל ויו"ר גולן טלקום שתיווך בעסקה לרכישתה על-ידי אמ"צ, שהושלמה באפריל 2017, תמורת כ-350 מיליון שקל. שרון מונה באחרונה לכהן כיו"ר בזק, וצפוי להתחיל בתפקידו החדש בימים הקרובים.

עוד ציינו באמ"צ בהודעה בנושא, כי רווחיה מההשקעה בגולן טלקום "מבטאים תשואה של למעלה מפי 9 (למעלה מ-800%) לאמ"צ", וכן תשואת IRR של כ-90%.

עוד עולה מהעדכון של אמ"צ, כי "סכום התמורה הבסיסי הקבוע במזכר ההבנות יופחת ב-77 מיליון שקל, כך שיעמוד על 513 מיליון שקל (במקום 590 מיליון שקל( וישולם במלואו במזומן במועד ההשלמה".

שיפור בהכנסות ושחיקה ברווח

מאז נרכשה גולן טלקום על-ידי אמ"צ, היא הניבה לה רווחים נאים, ובחלק מהשנים שנמצאה בבעלותה סייעה לה להתמודד עם פגיעה שספגה החברה האם במגזרי הפעילות האחרים שלה.

בדוחות הכספיים של אמ"צ למחצית הראשונה של השנה, שפורסמו בשבוע שעבר, הציגה גולן טלקום שיפור של כ-2% בהכנסותיה שהגיעו ל-267 מיליון שקל ושחיקה קלה ברווח התפעולי שלה שהסתכם בכ-50 מיליון שקל.

עוד הציגה אמ"צ בסוף המחצית הראשונה של השנה 918 אלף מנויים, לעומת 906 אלף מנויים בסוף המחצית הראשונה של 2019, וההכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי (ARPU) עמדה על 48 שקלים - דומה למחצית המקבילה אשתקד.

עוד ציינו באמ"צ, כי בסיכום המחצית הראשונה הציגה גולן טלקום תזרים של כ-68 מיליון שקל מפעילות שוטפת, וכי בתקופת הדוח היא השקיעה 27 מיליון שקל בני"ע המוחזקים לפידיון.

לפי התכניות של סלקום , גם לאחר הרכישה גולן טלקום צפויה להישאר כמפעיל וירטואלי, והיא תמשיך להציע את חבילות התקשורת הקיימות שלה כיום ותמשיך לפעול כמותג עצמאי. שי אמסלם, סמנכ"ל הכספים של גולן טלקום, יכהן כממלא מקום מנכ"ל. מנכ"ל סלקום, אבי גבאי, מסר, כי "השלמת רכישה זו תאפשר לנו להאיץ סינרגיות בין החברות לטובת הלקוחות ובעלי המניות".

עיקר פעילותה של אמ"צ, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, מתרכז בייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים והפעלת רשתות שיווק למכירת מוצרי צריכה חשמליים.

סך הכנסותיה של אמ"צ בסיכום מחצית השנה הראשונה עלו ב-4% והתקרבו ל-1.4 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי שלה קפץ ב-45% ל-57 מיליון שקל.

באמ"צ ייחסו את השיפור בהכנסות למגזר קמעונאות החשמל והתקשורת הסלולרית, שקוזזה בירידה במגזר מוצרי צריכה חשמליים, בעוד בשורה התפעולית בלט זינוק של 130% ברווחי מוצרי הצריכה החשמליים למחצית השנה, שהגיע ל-48 מיליון שקל וזאת בעיקר "מגידול ברווח הגולמי ומגידול בהכנסות האחרות".

המספרים הבולטים שהניבה לאמ"צ ההשקעה בגולן טלקום:

רווח הון צפוי לפני מס ברבעון השלישי: 230 מיליון שקל

רווח כולל שנבע לה מההשקעה: כ-500 מיליון שקל

תשואה על ההשקעה: יותר מ-800%

תשואת IRR: כ-90%