פרשמרקט נהנתה מהשפעות הקורונה ומההתרחבות: הרווח ברבעון השני הוכפל

החברה הציגה ברבעון השני של 2020 גידול של 48% בהכנסות שהסתכמו לסך של 383 מיליון שקל, והרווח הנקי הוכפל לסך של 26 מיליון שקל • המכירות בחנויות הזהות של הרשת צמחו בכ-6% ברבעון השני • החברה תחלק דיבידנד של 30 מיליון שקל

התוצאות החזקות שנרשמו בשוק המזון המקומי ברבעון השני לא פסחו על רשת הקמעונות פרשמרקט. בעקבות הנהירה של הציבור להצטייד במזון על רקע משבר הקורונה, ורכישת חנויות שביצעה, מציגה פרשמרקט, שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, תוצאות מעולות לרבעון השני של 2020: גידול של 48% בהכנסות, שהסתכמו לסך של 383 מיליון שקל, והכפלת הרווח הנקי לכ-26 מיליון שקל.

גם בסיכום המחצית מציגה רשת קמעונות המזון של האחים אמיר זינוק של 54% במכירות לסך של 795 מיליון שקל, והרווח הנקי במחצית זינק ב-119% לסך של 56 מיליון שקל. על רקע התוצאות החזקות מעדכנת פרשמרקט על חלוקת דיבידנד בסך של 30 מיליון שקל.

מדובר בסיפור הצלחה ענק גם מבחינת המשקיעים במניות החברה. מתחילת השנה זינקה מניית פרשמרקט ב-70%, ומאז ההנפקה במאי 2019 היא גמעה 150% לשווי חברה של 2.3 מיליארד שקל.

תוצאות פרשמרקט
 תוצאות פרשמרקט

ביקושים מוגברים על רקע סגירת המסעדות

פרשמרקט היא רשת סופרמרקטים בפריסה ארצית המונה כ-38 סניפים המחולקים לשישה פורמטים ומותגים שונים. תחתיה פועלות הרשתות פרשמרקט, סופר דוש, היפר דודו, מחסני להב, מחסני מזון וטיפ טוב.

בסיכום הרבעון השני נהנתה פרשמרקט מפירות ההתרחבות שלה על-ידי רכישת ארבעה סניפי סופר דוש ושלושה סניפים מידי נחום ביתן, כמו גם מהשפעות הקורונה על ענף המזון והביקושים המוגברים - שנרשמו בין היתר על רקע סגירת המסעדות ובתי הקפה לתקופה של כחודש וחצי מתוך הרבעון.

פרשמרקט הצליחה לשפר במידה ניכרת גם את הרווח הגולמי ברבעון השני, אשר צמח ב-57% לסך של 136 מיליון שקל, זאת הודות לגידול במכירות ולמה שפרשמרקט מתארת כ"שינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות" - בין היתר רכישה של חומרי גלם לטובת בישול ביתי והצטיידות מוגברת במוצרי היגיינה.

בנוסף, מציינת פרשמרקט כי "קיים שיפור ברווחיות הגולמית, הנובע משיפור בתנאי הסחר עם ספקי החברה". גם הרווח התפעולי של קמעונאית המזון זינק ב-96% לסך של 37 מיליון שקל.

על עוצמת התוצאות יעיד גם הנתון שלפיו המכירות בחנויות הזהות של הרשת צמחו בכ-6% ברבעון השני, לסך של 274 מיליון שקל, בדומה למגמה שהציגו שופרסל, ויקטורי וטיב טעם (ובשונה מהמגמה שהציגה רמי לוי).

למרות התוצאות החזקות, פרשמרקט עדיין אינה ממצה את פוטנציאל המכירות שלה, שכן במהלך תקופת הרבעון היא לא הפעילה ערוץ מכירות מקוון, מה שהיה מאפשר לה ליהנות מהביקוש האדיר לקניות אונליין בתקופת הסגר שהוטל על-ידי המדינה בשל וירוס הקורונה.

במבט לעתיד מציינת פרשמרקט כי "למשבר הקורונה השפעה ניכרת על המצב הכלכלי בישראל. בכלל זה ירידה בפריון, העמקת הגירעון הלאומי ואחוז אבטלה גבוה. כמו כן, משבר הקורונה עלול לגרור את המשק להאטה ומיתון מתמשכים".

באפריל השנה מכרו האחים אמיר מניות פרשמרקט תמורת כ-100 מיליון שקל. במסגרת העסקה הם מכרו כ-7% ממניות הרשת, לפי שווי מניה של כ-9.5 שקלים (לעומת כ-15 שקל היום), והקטינו את חלקם בחברה לכ-68%.

פרשמרקט, כאמור, החלה להיסחר בבורסה בחודש מאי 2019, ובהתאם להצהרתה טרם ההנפקה, זמן קצר לאחריה החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד שמן של כ-220 מיליון שקל - סכום שעיקרו הגיע לכיסיהם של האחים אמיר, שהחזיקו אז כ-75% ממהמניות.