רגע לפני ההפרטה: הקורונה הובילה להפסד כבד בדואר ישראל

החברה מדווחת על הפסד של 162 מיליון שקל בחציון הראשון של השנה בעקבות ירידה בהכנסות

דואר ישראל. ממתינים / צילום: שלומי יוסף, גלובס
דואר ישראל. ממתינים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

רגע לפני שתהליך הפרטת דואר ישראל יוצא לפועל, מדווחת החברה על תוצאותיה שהושפעו קשות מהקורונה. הכנסות החברה בחציון הראשון של השנה הסתכמו בכ-744 מיליון שקל, מול כ-907 מיליון בחציון מקביל אשתקד, קיטון של 18%. סך ההכנסות של החברה ברבעון השני של 2020 הסתכם בכ-339 מיליון שקל, מול 447 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. החברה מדווחת כי הכנסות הסחר מקוון ובנק הדואר ירדו משמעותית כתוצאה מהקיטון בצריכה מאז פברואר 2020 בעקבות נגיף הקורונה ומיעוט הנסיעות לחו"ל, ואף הדואר המסורתי המשיך לרדת בחציון.

הירידה בפעילות ובמכירות הובילה להפסד של 162.8 מיליון שקל, מול הפסד של 13מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. ההפסד ברבעון השני עמד על 58 מיליון שקל מול הפסד של 18.4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. בחציון הראשון של 2020 הוזמנו מחו"ל 21 מיליון חבילות, מול כ-30 מיליון בחציון מקביל אשתקד, ירידה של כ-30% בהזמנת חבילות מול חציון מקביל.

ההפסד התפעולי בחציון עמד על 117.4 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 9.4 מיליון שקל בחציון מקביל. ההפסד התפעולי ברבעון השני עמד על 62 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 10.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "וירוס הקורונה השפיע משמעותית גם על חברת דואר ישראל, כאשר לאחר עשור של צמיחה אקספוננציאלית בהזמנת חבילות מחו"ל, לראשונה בחציון, חל קיטון בהזמנות, שנבע מירידה בצריכה כתוצאה מהקורונה ומהמעבר לעבודה מהבית במשקי בית רבים. גם בתחום הפיננסיים בבנק הדואר חלה ירידה בהכנסות, כתוצאה מהמעבר לתשלומים באופן דיגיטלי בתקופה זו, וכן מהירידה במכירות מטבע חוץ וכרטיסים נטענים, בעקבות עצירת הנסיעות לחו"ל. למרות זאת, הקורונה יצרה הזדמנות בתחום השליחים והסחר הפנים ארצי, ואנו רואים גידול של עשרות אחוזים בפעילות השליחים בתקופה זו".

לדברי דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל, "למרות הפגיעה בהכנסות, חברת הדואר ביצעה שורה של מהלכי התייעלות בחציון ואף הכינה תוכנית יציאה מהמשבר בשיתוף חברת הייעוץ PWC שתאפשר לחברה להתאושש בתוך כמה רבעונים, לרבות מתן דגש על תחום השליחים לצד המשך פיתוח תחום הסחר הנכנס והיוצא".