כצפוי: פאואל הכריז על מדיניות חדשה של הפד בנוגע לאינפלציה

יו"ר הפדרל ריזרב מעדכן בנוגע לגישה החדשה כלפי האינפלציה בכנס ג'קסון הול שהשנה מתקיים באמצעים וירטואליים לראשונה • הגישה החדשה תאפשר לפד להותיר את הריבית ברמה מאוד נמוכה למשך זמן ממושך יותר

ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב. ההתערבות של הפד דיכאה את תשואת האג"ח ל־10 שנים / צילום: Manuel Balce Ceneta, Associated Press
ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב. ההתערבות של הפד דיכאה את תשואת האג"ח ל־10 שנים / צילום: Manuel Balce Ceneta, Associated Press

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול נואם כעת ומעדכן בנוגע לגישה החדשה כלפי האינפלציה. פאוול נואם במסגרת כנס ג'קסון הול שהשנה מתקיים באמצעים וירטואליים, לראשונה.

הגישה החדשה תאפשר לפד להותיר את הריבית ברמה מאוד נמוכה למשך זמן ממושך יותר. במסגרת המדיניות החדשה יוכל הפד שלא להעלות את שיעור הריבית גם אם רמת האינפלציה תעבור את רף ב-2% בשנה למשך תקופה ארוכה יחסית.

עד היום היה הפד מחויב למעשה לשמור על יציבות מחירים שמשמעותה רמת אינפלציה של כ-2% לכל היותר. 

"רבים חושבים שזה לא הגיוני שהפד ירצה לפעול להעלאת קצב האינפלציה. ואולם, אינפלציה מאוד נמוכה למשך זמן ממושך היא לא פחות מסוכנת ויכולה להציג סיכונים גדולים לכלכלה", אמר פאוול. 

בעקבות דברי של פאוול עברו החוזים על מדדי בורסות ארה"ב לעליות, לאחר שבמשך היום רשמו ירידות קלות. 

שינוי הגישה של הפד בא על רקע המיתון במשק האמריקאי בעקבות מגפת הקורונה. היום פורסם כי  נתון הצמיחה ברבעון השני בארה"ב תוקן לצמיחה שלילית של 31.7% לעומת נתון קודם של התכווצות בקצב שנתי של 32.9%. מדד קצב האינפלציה עומד על 2%- לעומת נתון קודם של 1.8%- . 

פאוול ציין כי הריבית הלכה וירדה בשנה האחרונה וכעת היא נמצאת ברמה אפסית ונייטראלית למעשה, שאינה תומכת או פוגעת בצמיחה והיא צפויה להישאר ברמה זו בעתיד הנראה לעין. 

המצב הנוכחי, הוא הוסיף, מסוכן לכלכלה מכיוון שהוא יכול להוביל לכדור שלג דפלציוני של אינפלציה מאוד נמוכה ואף שלילית שתגרור ציפיות אינפלציוניות מאוד נמוכות, ואלה ישפיעו על האינפלציה שתישאר שלילית וכך הלאה.