מיכל עבאדי-בויאנג'ו קיבלה הצעה מהשר כ"ץ להתמנות לראש אגף תקציבים

עבאדי-בויאנג'ו כיהנה כחשבת הכללית של האוצר במשך שש שנים עד לינואר 2017 • תפקיד ראש אגף התקציבים הוא מן הרגישים והחשובים במדינה, נמצא בדירוג של מנכ"ל משרד ומעולם לא כיהנה בתפקיד זה אישה

מיכל עבאדי בויאנג'ו / צילום: לע"מ
מיכל עבאדי בויאנג'ו / צילום: לע"מ

עם התפטרותו של ראש אגף התקציבים שאול מרידור ממשרד האוצר, החל הליך חיפוש מחליף. אולם לפני ששר האוצר ישראל כ״ץ יחליט על זהות ראש האגף הבא או הבאה, עולה השאלה האם לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן ניתן כלל למנות מחליף.

שמה של מיכל עבאדי בויאנג'ו, מי שהייתה החשבת הכללית במשרד האוצר במשך שנים רבות הוזכר בפרסום של "זמן ישראל", כמי שכבר קיבלה הצעה להחליף את מרידור. היא שימשה כחשכ"לית במשך שש שנים עד לינואר 2017. בפברואר 2018 שימשה כיו"ר דירקטוריון פסגות בית השקעות וסיימה שם כעבור כשנה. במשרד האוצר אמרו כי לא יתייחסו לבורסות שמות בתקשורת.

ההסכם הקואליציוני שנחתם בחודש מאי קובע במילים כלליות, שבתקופת חירום הקורונה, לא ייעשו מינויים בכירים בשירות המדינה. תקופת החירום הוגדרה בהסכם כחצי שנה, אך לאור הערות בג״ץ הוחלט לקצרה ל-100 ימים. אותם 100 הימים חלפו. יצויין כי מדובר אך ורק במינויים המחייבים אישור ממשלה, כמו מינוי ראש אגף תקציבים.

סעיף נוסף בהסכם הקואליציוני מחייב הקמת ועדה משותפת בין כחול לבן לליכוד, ובה אמורים להיקבע המינויים הבכירים, במשותף, כאשר שני הצדדים צריכים להסכים. ועדה זו לא הוקמה.

בחודש אוגוסט התדרדר המשבר הפוליטי בין נתניהו לגנץ עד כדי יציאה למערכת הבחירות, ורק ברגע האחרון לפני פיזור הכנסת ה-23 (על רקע של אי-העברת התקציב) הסכימו הצדדים לחזור למתווה הועדה כדי לקדם מינויי בכירים בהחלטות משותפות. אולם עד לרגע זה, לא התקדמו הצדדים עם הקמת הועדה. לפיכך, שר האוצר ישראל כ״ץ יתקשה לאשר מינוי בממשלה, אלא אם יבצע זאת בהסכמה עם השותפים הפוליטיים, בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן.