סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על שחר מרקוביץ' פורש מתפקידו

מרקוביץ' היה בתפקיד שנתיים וחצי ופורש לתחום הפינטק • בימים הקרובים אל על צפויה להנפיק מניות בשווי של 150 מיליון דולר

שחר מרקוביץ׳ / צילום: הילל פולד
שחר מרקוביץ׳ / צילום: הילל פולד

שנתיים וחצי אחרי שנכנס לתפקידו כסמנכ"ל מחשוב ודיגיטל באל על, שחר מרקוביץ' (42) עוזב את תפקידו. מרקוביץ' הגיע לאל על מבנק הפועלים שם שימש כ-CDO במסגרת זו הוא היה אחראי על התחום הדיגיטלי של הבנק. כעת פונה מרקוביץ' לתחום הפינטק.

ל"גלובס" אמר מרקוביץ' כי "החלטתי לסיים את תפקידי ואני עובר לחברת סטארט-אפ להוביל את תחום הפינטק משתי סיבות: ראשית, מצד אחד הצטרפתי לאל על לפני כמעט שלוש שנים להוביל מהפכה דיגיטלית וטכנולוגית. בתקופה הזו אל על עשתה קפיצת מדרגה משמעותית עם אפליקציה חדשה, אתר מכירות חדש, עם צמיחה של 50% בדיגיטל, מערכות פנימיות חדשות, שינוי מהותי בטכנולוגיות ודרכי העבודה בתוך החטיבה, חיזוק של תחום הסייבר, ובניית צוות חזק.

"הרגשתי שהחלק הראשון של המהפכה הזו הושלם. מצד שני, עכשיו כשמשבר הקורונה הופך לשגרה ואל על מתחילה את התהליך הארוך של גיוס כספים, חזרה לפעילות, ובנייה מחדש הרגשתי שזה תזמון נכון לסיים את תפקידי". מרקוביץ עובר לכהן בתפקיד GM fintech בחברת Natural Intelligence .

אל על צפויה להנפיק בימים הקרובים מניות בהיקף של 150 מיליון דולר במסגרת מתווה הסיוע שהיא צפויה לקבל מהמדינה. המדינה התחייבה לרכוש כל מניה שהציבור לא יקנה. לאחר ההנפקה אל על אמורה לגייס עוד 250 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור של 75% מגוף מממן או במכירת אג"ח.

לקראת ההנפקה פרסמה אל על תשקיף מדף ובו היא גם פירטה את שכר הבכירים שלה על פני שלושה חודשים (עד ה-31 במרץ). השכר והנלוות לשכר של מנכ"ל אל על גונן אוסישקין הסתכם ב-492 אלף שקל, סמנכ"לית הכספים דגנית פלטי השתכרה בשלושה החודשים הראשונים של 2020 היקף של 372 אלף שקל, סמנכ"ל משאבי אנוש יהודית גריסרו הרוויחה 334 אלף שקל והשכר של שחר מרקוביץ' לתקופה זו עמד על 345 אלף שקל.