פרשקובסקי | בלעדי

חברת פרשקובסקי זכתה במכרז לרכישת 24 דונם במתחם האלף בתמורה ל-166 מיליון שקל

היקף הזכויות במגרש עומד על 112 אלף מ"ר בייעודי קרקע של מלונאות, מסחר ובנייה ציבורית • מתחם האלף ממוקם באזור דיונות החול ממערב לכביש איילון דרום (20) ומשווק ע"י העיר ראשון כ"מרכז העסקים החדש של ישראל"

הדמיית הפרויקט במתחם האלף/  הדמיה: TOTEM
הדמיית הפרויקט במתחם האלף/ הדמיה: TOTEM

ל"גלובס" נודע שחברת פרשקובסקי זכתה השבוע במכרז לרכישת 24 דונם במתחם האלף בראשון לציון בתמורה ל-166 מיליון שקל. היקף הזכויות במגרש עומד על 112 אלף מ"ר בייעודי קרקע של מלונאות, מסחר ובנייה ציבורית. מחיר המינימום שעיריית ראשון לציון דרשה עבור המגרש היה 86 מיליון שקל. למכרז ניגשו חברת פרשקובסקי וחברת קנדה ישראל, שהצעתה עמדה על 96 מיליון שקל.

מתחם האלף ממוקם באזור דיונות החול ממערב לכביש איילון דרום (20) ומשווק ע"י העיר ראשון כ"מרכז העסקים החדש של ישראל". בפרויקט מתוכננת בנייה בהיקף של 1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר ועוד 5,500 דירות. המכרז שבו זכתה פרשקובסקי אינו מייעד את הקרקע למגורים וגם לא לתעסוקה. ע"פ תנאי המכרז, על היזם לבנות לפחות 150 חדרי מלון, 8,000 מ"ר של שטחי מסחר, ובשאר השטח, הוא יכול, באמצעות הכנת תב"ע חדשה, להקים דירות "מיקרו יוניטס"- דירות זעירות לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות - להשכרה ארוכת טווח. בנוסף, היזם מחויב במטלה ציבורית של 5,000 מ"ר לטובת העירייה - מטלה שעלותה ב-30 מיליון שקל. לפי מה שנודע ל"גלובס", המטרה של עיריית ראשון לציון היא לעורר את האזור באמצעות אוכלוסייה צעירה.

ע"פ תנאי המכרז, היזם חייב לבנות את הפרוייקט בתוך 6 שנים. אם הזוכה במכרז לא מצליח לייצר תב"ע חדשה בתוך תקופה של שנתיים, וברצונו למכור חזרה את המגרש לעיריה הוא יכול, בתמורה לקנס גדול.

מתחם האלף ממוקם באזור דיונות החול ממערב לכביש איילון דרום (20) ומשווק ע"י העיר ראשון כ"מרכז העסקים החדש של ישראל". מדובר בעתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח בעיר, שהבעלות בה מחולקת בין העירייה (400 דונם) ובין בעלים פרטיים (600 דונם). בפרויקט מתוכננת בנייה בהיקף של 1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר ועוד 5,500 דירות. יש לציין שהמתחם מאופיין בנגישות תחבורתית גבוהה, מכיוון שהוא סמוך לתחנת הרכבת משה דיין שעל קו תל אביב-אשדוד, לקווי רכבת קלה עתידיים ובעל חיבור לנתיבי איילון וכביש 431, המגיעים ישירות אליו. כמו כן, המתחם סמוך לשני צירי הרוחב העיקריים של ראשון לציון - שדרות משה דיין (אשר הופכות לרחוב רחבעם זאבי) ושדרות רבין.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "המגזר העסקי מביע אמון גדול בראשון לציון. מתחם ה-1000, המטרופולין החדש של ישראל, יציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור למתחמי עסקים, מגורים ופנאי. הנגישות התחבורתית של המתחם בשילוב המיקום הגאוגרפי ותחבורה ציבורית יעילה ומהירה, עליהם אנו עמלים, יהפכו את המתחם לאטרקטיבי ביותר בישראל. מתחם ה-1000 מהווה מודל חלוצי לעירוב שימושים מתקדם בין תעסוקה, מסחר ומגורים שישפר משמעותית את איכות חיי התושבים ויגדיל משמעותית את התעסוקה בעיר".