הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות: ת"א 35 איבד 0.6%, טבע צנחה ב-3%

מדד הבנקים איבד 1.2% והוביל את הירידות • מסחר הססני בוול סטריט ברמת השיא • ישרס עלתה ב-1.75% במחזור הגבוה בבורסה • אבוג'ן זינקה ב-14%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בצל הססנות בוול סטריט ברמת השיא. מדד ת"א 35 איבד 0.6%, מדד ת"א 90 ננעל ללא שינוי מהותי, ומדד הבנקים הוביל את הירידות כשאיבד 1.2%.

ישרס עלתה ב-1.7% במחזור הגבוה בבורסה. נייס איבדה 1%, סומוטו צנחה ב-3% אחרי הזינוק אתמול. 

טבע איבדה 3.36%, מבנה ירדה ב-1.88, אלביט מערכות איבדה 1.2%, פועלים ירדה ב-0.9% ואלקטריאון איבדה 2.2 במחזור חריג, הרביעי בהיקפו בבורסה. 

מחזור המסחר, כולל הפקיעה השבועית, הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

16:40

מגמה מעורבת בבורסה בתל אביב. מדד ת"א 35 מאבד 0.2, ת"א 90 עולה ב-0.1%.

ישרס עולה ב-1.8% במחזור הגבוה בשוק, אלקטריאון מטפסת ב-1.2% במחזור חריג, טבע מאבדת 2.3%. פתאל עולה ב-3% על רקע העלאת המלצה מלאומי.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-1.3 מיליארד שקל.

14:30

קרנות הנאמנות חזרו לגייס כספים באוגוסט. כך על פי סיכום שערכו כלכלני בית ההשקעות מיטב דש.  סך נכסי תעשיית הקרנות כולה עלה באוגוסט מ-299.7 מיליארד שקל בסוף יולי ל-311.3 מיליארד שקל בסוף אוגוסט, עלייה של כ-4%. כשני שלישים מהגידול נובע מהתשואה (2.6%), וכשליש מגיוס כסף לתעשייה. 

עוד מציינים שם כי הגיוס המשמעותי ביותר נרשם בקרנות אג"ח כללי (היפוך מגמה מחודש קודם, שבו הן היו קבוצת הקרנות הפודה ביותר), ואילו יציאת הכספים הגדולה ביותר נרשמה בקרנות אג"ח חברות ובקרנות מניות ישראל , למרות עליות השערים שנרשמו במדדי המניות והאג"ח הקונצרני. 

13:00

נמשכות העליות בבורסה, במקביל למגמה חיובית בבורסות אירופה. מחזור המסחר מסתכם בכ-511 מיליון שקל. 

אנליסטית לאומי פרטנרס מעיין בק-מרום מעניקה המלצת "תשואת יתר" למניית פתאל החזקות , במחיר יעד של 288 שקל, המשקף אפסייד של 27% ביחס למחיר השוק של המניה. לדברי בק-מרום, "במודל שלנו אנו מניחים כי בשנתיים הקרובות יושפעו תוצאות פתאל באופן דרמטי מהמשבר, כאשר אנו מניחים תרחיש לפיו בתוך שנתיים תתחיל פתאל בחזרה לשגרה, עד לחזרה ל- EBITDA צפוי בהיקף של כ-900 מיליון שקל בשנה המייצגת (היקף המייצג חזרה לרווחיות שהציגה פתאל בשנת 2019 בשנה המייצגת). בשלב זה, לאור חוסר הוודאות, אנו איננו מייחסים שווי לפעילות הייזום של פתאל, כלומר למלונות בבנייה או לחוזי שכירות עתידיים.

"אנו שבים ומדגישים כי עדיין מדובר בהחזקה בסיכון גבוה החשופה בקורלציה גבוהה מאוד להתפרצות מחודשת של הנגיף במדינות אירופה ובישראל ולמגבלות על ענף המלונאות והתיירות בעקבות עלייה כזו בהיקפי התחלואה. יחד עם זאת אנו סבורים כי בתרחיש אותו הנחנו ובהנחת עמידה בתוכנית אותה הציגה החברה לגיוס מקורות תזרים, קיים אפסייד בהחזקה. אנו מעדכנים את מחיר המניה ל-288 שקל למניה ואת ההמלצה על תשואת יתר".

11:15

מגמה חיובית קלה בבורסה של תל אביב כעת, במקביל לעליות באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט. 

מניית אבוג'ן  מזנקת במחזור גבוה לאחר שהחברה דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר על הסכם להשקעה של כ-10 מיליון דולר בחברה. 

עוד בולטות בעליות חדות מניות ברנמילר , גולף  , אלקטריאון , פתאל ואאורה. 

קרן התשתיות והאנרגיה, ג'נריישן קפיטל , השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת המניות שלה. הקרן זכתה לביקושים בהיקף של כ-242 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-145 מיליון שקל בשלב זה.

10:00

יום המסחר בבורסה נתח תוך עליות קלות במדדי המניות. עליות בולטות רושמות מניות לייבפרסון , איי.אפ.אפ ואמות. 

מנגד, ירידות בולטות נרשמות במניות טבע , אלוט וקמהדע. 

בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של 0.3% לרמה של 3.362 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.5% סביב 4 שקלים לאירו. 

07:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר ככל הנראה במגמה מעורבת, לאחר עוד יום של עליות בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס התקדם ב-0.8%, נאסד"ק עלה ב-1.4% ומדד S&P 500 התחזק ב-0.7%. נאסד"ק ו-S&P רשמו שיאים חדשים.

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב עליות קלות. 

המניות הדואליות צפויות להעיק מעט על מדד הדגל ת"א 35. טבע , שעלתה אתמול בת"א ב-2.2%, סבלה מהמגמה השלילית במניות הפארמה ושבה מניו יורק עם פער אריבטראז' שלילי של 2.9%. פריגו  חוזרת עם פער שלילי של 1.3%. את השפעתן יקזזו במידת מה לייבפרסון שחוזרת עם פער חיובי של 2.4% ואלביט ואיי.אפ.אפ  ששבות עם פערים של 0.7% ו-1.8%, בהתאמה והן צפויות לעלות. 

אתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 125 נחלש ב-0.1% ומדד ת"א 90 ירד ב-0.3%. מבין המדדים הענפיים, בצד החיובי מדד ביומד עלה ב-0.5% ומדד הבנקים התחזק ב-0.3%. בצד השלילי, מדד ביטוח פלוס ירד ב-1.7%, מדד הפיננסים איבד 0.8% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.7%.