עוד חוזר הניגון: שוב התפוצצה פגישת האוצר עם ארגון המעבדות, השביתה נמשכת

בחלוף פגישה קצרה של פחות משעתיים, גם הפעם התפזרו הצדדים ללא כל הסכמה • עובדי המעבדות שובתים מזה ארבעה ימים, בהם מתבצעות רק בדיקות דחופות

הסתדרות עובדי המעבדות מודיעה כי גם היום (ד') התפוצץ המשא ומתן מול משרד האוצר, כאשר בחלוף פגישה קצרה, התפזרו הצדדים ללא כל הסכמה. פחות משעתיים נמשכה הפגישה עם האוצר בה השתתפו, הפעם, גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ובכירים נוספים מהמשרד. לפי ארגון העובדים, גם בפגישה זו לא חלה שום התקדמות, בעוד שהאוצר עודכן בכוונת עובדי המעבדות להגיש לבית המשפט דרישה לחשיפת ההסכמים שנחתמו ונחתמים עם המעבדות הפרטיות, ולהפסקת האיסור המוטל עליהם כעת לעבוד במעבדות הפרטיות בניגוד לחוק חופש העיסוק.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אומרת כי "האוצר, כטקטיקה מתאמץ לפלג את עובדי המעבדות למעמדות שונים. להמשיך לשלם שכר עבדים ליותר ממחצית העובדים הוותיקים במערכת, ולתגמל רק את הצעירים מפחד שיתפטרו ויעברו לסקטור הפרטי שבו ביקושי העבודה גבוהים. אני מבקשת מהאוצר להפסיק לפגוע בנו ולהשמיץ אותנו. העובדה היא שמנתוני, האוצר עצמו, ארבעים אחוז מהעובדים אצלנו זקוקים להשלמה לשכר המינימום. אנחנו הסקטור המקצועי הנחות והמקופח ביותר כבר שנים במערכת הבריאות. כשיש לאוצר ארבעה מיליארד שקלים לבזבז על מיקור חוץ של בדיקות הקורונה והפרטה בפועל של המערך המעבדתי שלא יספרו לנו סיפורים שבסוף לא נשאר כסף לעובדי המעבדות בבתי החולים ובקופות החולים. אני מתנצלת על כך שהשביתה הזו פוגעת בציבור ומתנצלת בפני עמיתי במערכת הבריאות".

עובדי המעבדות שובתים מזה ארבעה ימים, בהם מתבצעות רק בדיקות דחופות. במסגרת השביתה גם בתי החולים נפגעים, כאשר לא מתבצעות בדיקות למחלקות האשפוז - בין היתר לצורך שחרור חולים - ונערכות רק בדיקות למחלקת הטיפול הנמרץ ובדיקות דחופות לחדרי המיון. העובדים לא מבצעים בדיקות מעבדה לניתוחים לא-דחופים, לא מספקים תוצאות של בדיקות קורונה שנמצאו שליליות ומאיימים להתפטר. בכירים במערכת הבריאות מזהירים כי אם תימשך השביתה, היא עלולה למנוע אישפוזם של חולי, וכך גם להוביל לביטולם של ניתוחים רבים ולפגיעה במערכת הבריאות.