בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות ההייטק הובילו יום של מימושים אגרסיביים בוול סטריט; טסלה צללה ב-9%

מדד הנאסד"ק ננעל בירידה של כ-5% • בורסות אירופה, שנסחרו במשך מרבית היום בעליות, ננעלו בירידות של עד 1.5% • וויקס צנחה ב-8.7% , זום ב-10% • מדד התנודתיות (VIX) קפץ ב-31% לרמה של כ-35 נק' • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו ב-881 אלף בשבוע האחרון

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום של מימושים אגרסיביים בוול סטריט לאחר העליות והשיאים של הימים האחרונים. מדד הנאסד"ק צנח בסיום המסחר בכ-5% לאחר שבמהלך היום רשם ירידה של קרוב ל-6%, הדאו ג'ונס נפל ב-2.8% ומדד S&P 500 רשם בסיום ירידה של כ-3.5%. 

מניות של חברות ההיי-טק הגדולות, ביניהן אפל , אנבידיה ומיקרוסופט, הובילו את הירידות לצידה של טסלה 

מדד התנודתיות (VIX) קפץ ב-31% לרמה של כ-35 נק'. 

21:00

נמשכות הירידות החדות בבורסות של ארה"ב. הדולר נסחר ביציבות מול האירו סביב 1.185 דולרים לאירו.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ב-3 נקודות בסיס ל-0.62%. 

הזהב נחלש בכ-0.4% לרמה של 1,936 דולר לאונקיה. 

19:15

מימושי רווחים וירידות חדות בוול סטריט לאחר העליות של הימים והשבועות האחרונים. המניות שרשמו את העליות החדות ביותר בשבועות האחרונים, ביניהן טסלה, אפל וזום, מובילות את הירידות. 

בורסות אירופה, שנסחרו במשך מרבית היום בעליות, ננעלו בירידות של עד 1.5%.

חברת אינמוד  הודיע אתמול לפני פתיחת מסחר על תכנית רכישה מניות (buyback) של עד 1 מיליון מניות. בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים כי "ההשפעה הפיננסית היא פחות משמעותית לדעתנו, ויותר אנו רואים את ההכרזה כהצבעת אמון מול מה שאנו תופסים כחששות של משקיעים סביב ההשפעה השלילית של נגיף COVID19 על עסקיה (ניתוחים אלקטיביים) ברבעונים הבאים. מספר סימנים מצביעים על העובדה שבמהלך COVID19 ל INMD יש יתרון תחרותי משמעותי ביחס לטיפולים מתחרים (כגון ניתוח מסורתי ולייזר) הקשור לפלטפורמות טכנולוגיית RF ה- minimally invasive ו- handsfree, מה שמאפשר לרופאים לבצע טיפולים באיכות גבוהה בתקופה זו ללא צורך בסביבת בית החולים (מוצרי ה-minimally invasive) או אפילו שהרופא נמצא בחדר".

"מניית INMD הגיבה אתמול בעליות חדות של כ-15.5% בעקבות ההודעה. הסיכונים הקשורים ל- COVID19 נותרו, אך פרשנות חיובית בשיחת הוועידה ברבעון השני 2020 ותכנית ה- buyback מהוות להערכתנו נקודות תמיכה חזקות בתוצאות בטווח הקרוב. אנו חוזרים על המלצת Outperform עבור מניית INMD עם מחיר יעד של 45 דולר". 

18:25

מתחזקות הירידות בניו יורק. מדד הנאסד"ק צונח בכ-5% על רקע מימושי רווחים לאחר העליות האחרונות. הדאו ג'ונס, שרשם עלייה קלה בפתיחת המסחר, רושם כעת ירידה של 2.3%. 

ירידות בולטות נרשמות במניות טסלה, אפל , אמזון , אנבידיה  , מיקרוסופט  וזום. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות חדות מניות וויקס , תופין, לייבפרסון , נייס וסיוה. 

17:05

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת, כשמדד הדאו ג'ונס נסחר בעלייה קלה ואילו הנאסד"ק רושם ירידה של כ-1.8%.

עליות בולטות נרשמות במניות אורקל  וקרניבל קרוז. גם מניות התעופה, ביניהן יונייטד איירליינס הולדינגס  ואמריקן איירליינס, רושמות עליות חדות. 

בתחום המאקרו, היום פורסם עוד כי מדד מנהלי הרכש (PMI ) לתחום השירותים עמד ברמה של 55 נק' בחודש שעבר, לעומת צפי כלכלנים לרמה של 54.8 נקודות. 

16:30

ירידות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס נסוג ב-0.1% והנאסד"ק רושם ירידה של כ-1.5%. 

מניות טסלה  וזום צונחות גם היום, לאחר שאתמול רשמו ירידות חדות.

גם מניות אפל  , וויקס וזום  בולטות בירידה חדה. 

פייסבוק  הודיעה על צעדים בתחום חופש הביטוי שבכוונתה ליישם לקראת הבחירות הקרבות לנשיאות ארה"ב . בפוסט שפרסם היום ברשת החברתית אמר מנכ"ל ענקית המדיה החברתית כי החברה לא תאפשר פרסום מודעות פוליטיות חדשות בשבוע שלפני הבחירות, וכי בליל הבחירות החברה תסמן (Flag) "הכרזות מוקדמות מדי" שיטענו לניצחון בבחירות.

15:30

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות של עד 1.1% במדדי המניות. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו ב-881 אלף בשבוע האחרון לעומת צפי לכ-950 אלף תביעות. כך פורסם בארה"ב לפני זמן קצר. 

עוד פורסם כי הפיריון ברבעון השני בארה"ב גדל בכ-10% וכי העלות ליחידת עבודה התייקרה ב-9%. 

13:45

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בעליות חדות בהובלת מדד הקאק הצרפתי שמזנק ב-1.8% לאחר שממשלת צרפת חשפה תוכנית תמריצים בהיקף של 100 מיליארד יורו. מדד הדאקס עולה ב-1.2% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.8% לערכו.

מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בגוש האירו של Markit עלה ל-51.9 נקודות בחודש אוגוסט, לעומת הצפי לקריאה של 51.6 נקודות ולעומת קריאה של 54.9 נקודות ביולי.

בבריטניה, מדד מנהלי הרכש המשולב עלה בחודש אוגוסט ל-59.1 נקודות, לעומת הצפי לעלייה ל-60.3 נקודות, ולעומת קריאה של 57 נקודות בחודש יולי.

המכירות הקמעונאיות בגוש האירו ירדו ביולי ב-1.3%. הצפי היה לעלייה של 1.5%. בחישוב שנתי המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4%, לעומת הצפי לעלייה של 3.5%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית לאחר השיאים שנקבעו אתמול.

10:00

המסחר באירופה נפתח בעליות. מדד הדאקס קופץ ב-1.1% בהמשך לזינוק של כ-2% אתמול, הקאק הצרפתי עולה ב-1.4% והפוטסי מטפס ב-0.76%.

בסין פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים של מכון CAIXIN לחודש אוגוסט שהצביע על ירידה ל-54 נקודות לעומת קריאה של 54.1 נקודות ביולי.

בשעה זו מדד הניקיי היפני עולה ב-0.9%, שנחאי מאבדת 0.6%.

אוסטרליה נכנסה רשמית למיתון לאחר שתוצר הרבעון השני נפל ב-7% (במונחים רבעוניים) - הירידה החדה מעולם.

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות שהתחזקו לקראת הנעילה, והמדדים נאסד"ק ו-S&P 500 רשמו שיא נוסף. הנאסד"ק עלה בכ-1% אל מעל ל-12,000 נקודות, והדאו סגר את היום בעלייה של 1.6% מעל ל-29,000 נקודות. 

בגוש האירו יפורסמו היום נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יולי. בארה"ב יפורסם היום מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים של ISM לחודש אוגוסט. אתמול פורסם סקר ה-ADP שהצביע על תוספת משרות באוגוסט של כ-450 אלף - נמוך במחצית מהתחזיות.

משרד התקציבים בקונגרס מסר אתמול כי החוב הממשלתי האמריקאי הגיע לרמתו הגבוהה ביותר ביחס לגודל הכלכלה מאז מלחמת העולם השנייה, והוא צפוי לעלות על התמ"ג בשנה הבאה, בעקבות ההשקעה של הממשל במאבק במשבר הקורונה. החוב הפדרלי שמוחזק בידי הציבור - אג"ח האוצר - צפוי להגיע ל־100% תמ"ג או לעבור אותו, בשנת התקציב שמתחילה ב־1 באוקטובר. מצב זה יכניס את ארה"ב למועדון של קומץ מדינות עם נטל חוב שעולה על גודל הכלכלה שלהן, כמו יפן, איטליה ויוון. השנה צפוי יחס החוב־תמ"ג להגיע ל־98%, גם כן הגבוה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.