דניה סיבוס זכתה במכרז הרחבת כביש מס' 2, ממכון וינגייט לשפיים, בתמורה ל-218 מיליון שקל

כך לפי הודעת החברה היום • העבודות צפויות להימשך כ-3.5 שנים • הרחבת מקטע הכביש שבין מכון וינגייט לשפיים היא חלק מפרויקט הנתיבים המהירים של נתיבי איילון שבמסגרתו, בין היתר, יבנו 5 חניוני "חנה וסע" ענקיים

רונן גינזבורג / צילום: תמר מצפי, גלובס
רונן גינזבורג / צילום: תמר מצפי, גלובס

חברת דניה סיבוס פרסמה היום (ה') הודעה לפיה היא הזוכה במכרז של חברת נתיבי איילון לתיכנון וביצוע הרחבת מקטע באורך 5 קילומטר של כביש מספר 2, בין מכון וינגייט לשפיים (קטע א'4). התמורה לדניה סיבוס נאמדת ב-218 מיליון שקלים. העבודות צפויות להימשך כ-3.5 שנים.

הרחבת מקטע הכביש שבין מכון וינגייט לשפיים היא חלק מפרויקט הנתיבים המהירים של נתיבי איילון. במסגרת הפרויקט, יוקמו כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים בציר העובר מראשון לציון, דרך ת"א ועד לנתניה ובחזרה, ובציר הרוחב מראש העין, דרך כביש 5 עד לת"א ובחזרה. כמו כן, יוקמו בנקודות הכניסה לנתיבים המהירים חמישה חניוני "חנה וסע" ענקיים.

בשבוע שעבר נודע כי חברת חברת "נתיב לעיר" - המורכבת מהחברות לפידות קפיטל (בעלת השליטה בדניה סיבוס), אלקטרה זכיינות, נהור (דן) נתיבי תחבורה ואפיקים - זכתה במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ואחזקה של חניוני חנה וסע במחלפים מבוא איילון (ראשון לציון) ושפיים, והפעלת רשת נתיבי אגרה מהירים באורך של כ-75 ק"מ לאורך תוואי הכבישים 20 ו-2. עלות פרויקט זה היא 2.5 מיליארד שקלים. יש לציין כי ועדת המכרזים המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון והחברה הממשלתית ענבל, לא איפשרה לחברת דניה סיבוס להשתתף במכרז זה בשל שני כתבי חשדות נגדה בעניין קריסת חניון הברזל בת"א ומתן שוחד לח"כ דוד ביטן לצורך קידום ההקמה של תחנת דלק בכביש 431 ומקטע בכביש 38.

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג: "דניה סיבוס שמחה מאוד על זכייתה במכרז קטע א'4 של נתיבי אילון ובטוחה כי הפרויקט יבוצע על הצד הטוב ביותר, באופן בטיחותי, איכותי, בלוחות הזמנים הנדרשים ועל פי התקציב. זכייתה זו של דניה סיבוס עוקבת לזכייתה של הקבוצה בפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן של החשב הכללי ומעידה על האמון הרב שרוכשת המדינה לקבוצת דניה סיבוס ולפועלה".