אינטל: דניאל בן עטר מונה לסגן האחראי העולמי על פעילות הייצור

ענקית השבבים הודיעה על מינוי של מנכ"ל מפעלי הייצור באינטל ישראל לתפקיד סגן האחראי על ייצור שבבי העתיד בכל מפעלי אינטל בעולם • אינטל: "התפקיד הבכיר ביותר שהוענק לישראלי אי פעם בחטיבת הייצור העולמית של אינטל"

ענקית השבבים אינטל, הודיעה היום (א') על מינוי של מנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל ישראל, דניאל בן עטר, לתפקיד סגן האחראי על ייצור שבבי העתיד בכל מפעלי אינטל ברחבי העולם. בהודעתה הגדירה אינטל את התפקיד כ"בכיר ביותר שהוענק לישראלי אי פעם בחטיבת הייצור העולמית של אינטל". לבן עטר תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה ותואר מוסמך בפיזיקה, מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וכן תואר מתקדם במנהל עסקים מבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית בירושלים.

בן עטר התחיל את דרכו באינטל ב-1993 כסטודנט דיפוזיה ולאחר מכן כמהנדס, ב"פאב 8" בירושלים, המפעל הראשון שהקימה אינטל בישראל. מאז מילא בן עטר תפקידים רבים בתחומי ההנדסה והניהול בקבוצת הייצור בארץ ובעולם, לרבות תפקידים בפיתוח טכנולוגיית תהליך הייצור ושדרוג מפעלים לייצור בהיקפים גדולים.

ב-2011 מונה בן עטר לתפקיד מנכ"ל מפעל "פאב 28" בקרית גת, בו הוביל, לדברי אינטל את "השדרוג המוצלח של המפעל לטכנולוגיית 22 ננומטר". בתפקיד זה שימש עד 2015 עת מינויו למנכ"ל מפעלי הייצור באינטל ישראל. בתפקידים אלו הוביל בן עטר את שדרוג המפעל לטכנולוגיות מתקדמות 14 ננומטר ו-10.

בין המהלכים שקידם בן עטר בחברה, על פי הודעת אינטל, "פיתוח אסטרטגיות חדשניות שכללו בין השאר קיצור של תקופת הסטראט-אפ במפעלים, מתודולוגיית עמידה בסטנדרטים גבוהים ביותר של בקרת איכות, מתודולוגיית פתרון בעיות וקבלת החלטות וכן מתודולוגיה חדישה להכשרת קו הייצור בשיטה מהפכנית".

אינטל היא המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי ישראל ואחת היצואניות הגדולות בישראל. החברה פועלת בישראל מ-1974 ומעסיקה כ-13,700 עובדים בשלושה מרכזי פיתוח - בחיפה, ירושלים ובפתח תקווה, במפעל ייצור בקריית גת שם מועסקים כ-4,700 עובדים, במובילאיי ובמרכזים נוספים. החברה מעסיקה כ-5 אחוזים מעובדי ההייטק בישראל ואחראית לכ-1.5% מהתמ"ג. ב-2019 עלה היצוא של אינטל מישראל ב-70% והסתכם ב-6.6 מיליארד דולר.

בימים אלו בונה אינטל בישראל מפעל בהשקעה של כ-40 מיליארד שקל, תמורתו קיבלה מהמדינה מענק בגובה של כארבעה מיליארד שקל. מפעל זה אמור להעסיק כאלף עובדים, ועל פי הערכות הוא אמור יהיה לכלול ייצור בטכנולוגיות של 7 ננומטר.