75 בוגרי הרווארד של קרן וקסנר תובעים את יאיר נתניהו: "קרא לנו חברי כת"

התובעים מתייחסים לשלושה פרסומים, שאחד מהם היה ב-30 במרץ 2020, אז פרסם יאיר נתניהו בטוויטר, בצירוף לכתבה שעסקה בבוגרי קרן וקסנר: "הכירו את הכת הסודית ששולטת בחיינו" • מטעם נתניהו נמסר: "תביעות ההשתקה ההזויות והמגוחכות האלה כבר לא מעלות אפילו פיהוק אצל יאיר"

יאיר נתניהו במטה הליכוד / צילום: שלומי יוסף, גלובס
יאיר נתניהו במטה הליכוד / צילום: שלומי יוסף, גלובס

75 בוגרי אוניברסיטת הרווארד שלמדו במלגת קרן וקסנר הגישו לבימ"ש השלום בהרצליה תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל נגד יאיר נתניהו, בנו של רה"מ. זאת בעקבות סדרת ציוצים של יאיר שבהם, לטענת התובעים, הוא הכפיש אותם, כתב עליהם כי הם "חברי כת" וקרא שלא להעסיקם בשירות הציבורי.

ברשימת התובעים את יאיר נתניהו נמצאים, בין היתר, פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור, ראשת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לשעבר, עו"ד אביה אלף, פרופ' שלמה זוסמן, אריק רז, האלופים במיל עמוס ידלין, ונועם תיבון ואישי ציבור מוכרים נוספים.

משה לדור/ צילום: איל יצהר
 משה לדור/ צילום: איל יצהר

בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם מושקט ואוריין אשכולי, נאמר כי "בפרסומים חוזרים, שקריים, ארסיים וחסרי כל בסיס פגע יאיר נתניהו בשמם הטוב של התובעים, והכל מתוך מטרה לקדם את מטרותיו, להשפיל אותם בציבור, לבזות אותם בשל לימודיהם והשכלתם, ובכך פגע במשרתם, בעסקם ובמשלח ידם הקיים והעתידי".

התובעים מדברים על שלושה פרסומים, שאחד מהם היה ב-30 במרץ 2020, אז פרסם יאיר נתניהו בטוויטר, בצירוף לכתבה שעסקה בבוגרי קרן וקסנר: "הכירו את הכת הסודית ששולטת בחיינו. תודה רבה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שמסרב בתוקף לגאול אותנו מהכת המטורללת הזאת...". הפרסום הראשון זכה למאות "לייקים", עשרות תגובות וכ-120 שיתופים נוספים ברחבי הרשת.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה: "תביעות ההשתקה ההזויות והמגוחכות האלה כבר לא מעלות אפילו פיהוק אצל יאיר".

גילוי מלא: עוה"ד שמייצגים את התובעים משמשים כיועצים משפטיים של "גלובס".