ירידה ביולי בשיעור האבטלה ב-OECD; בישראל הוא נותר ללא שינוי

שיעור האבטלה במדינות ה-OECD ירד ל-7.7% • לפני נתוני הארגון, האבטלה בישראל עומדת על 4.6%, אך הנתונים לא כוללים עובדים שנמצאים בחל"ת

מובטלים בארה"ב / צילום: Nati Harnik, Associated Press
מובטלים בארה"ב / צילום: Nati Harnik, Associated Press

שיעור האבטלה במדינות ה-OECD ירד ביולי 2020 לרמה של 7.7%. מדובר בשיפור לעומת 8% שנרשמו בחודש שלפניו, אך הוא עדיין גבוה יותר לעומת שיעור האבטלה שנרשם טרם משבר הקורונה, ושעמד בפברואר על 5.2% בממוצע. כך עולה מנתונים שפירסם היום מטה הארגון בפריז, במסגרת דו"ח בנושא תעסוקה.

הדו"ח קובע כי ישנה שונות גבוהה בין 37 המדינות החברות בארגון. במדינות גוש האירו, שרובן הפעילו מודל סבסוד שכר העוקף את מנגנון האבטלה ("מודל גרמני") דווקא עלתה האבטלה באופן מזערי ביולי ל-7.9% (לעומת 7.7% ביוני), בעוד בקנדה ובארה"ב היא צנחה באחוז שלם ל-10.9% ול-10.2%, בהתאמה. יש לציין כי רמת האבטלה בארה"ב, למשל, גבוהה ב-6.3% מהרמה שנרשמה בפברואר, בגלל משבר הקורונה והעובדה שתוכניות סבסוד השכר בה היו מצומצמות. לעומת זאת רמת האבטלה במדינות האיחוד האירופי ביולי (7.2%) גבוהה רק ב-0.7% מהרמה שנרשמה בפברואר (6.5%).

הארגון העריך כי לפי המידע המסתמן לגבי אוגוסט, תימשך מגמת הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב ובקנדה.

בישראל, לפי נתוני הארגון, נותר שיעור האבטלה הרשמי ביולי זהה לזה שנרשם ביוני, והוא עומד על 4.6%. זאת, בהשוואה ל-3.4% בפברואר. הנתונים לגבי ישראל אינם כוללים עובדים הנמצאים בחל"ת ומקבלים דמי אבטלה. בגרמניה, שבה הורחבה תוכנית סבסוד השכר ונמצאת בשימוש רחב-היקף, עומד שיעור האבטלה הרשמי ביולי על 4.4%, עלייה של 0.1% לעומת החודש שעבר, ולעומת 3.6% בפברואר.