עסק ביום | פיצ'ר

"המעמד של שכירים בעלי שליטה לא ברור, נפלנו בין הכיסאות"

הלית אוליאמפרל, 46, מפיקת אירועים עסקיים, בעלת ב"הפקה בקצב אחר" • "כמשפחה עם שלושה ילדים שחיה במרכז תל אביב, המדינה לא רואה אותנו" • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

הלית אוליאמפרל, מפיקת אירועים עסקיים, בעלת "הפקה בקצב אחר" / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הלית אוליאמפרל, מפיקת אירועים עסקיים, בעלת "הפקה בקצב אחר" / צילום: שלומי יוסף, גלובס

"במקור אני אדם חיובי", מבהירה מיד בתחילת השיחה הלית אוליאמפרל (46), מפיקה של אירועים עסקיים גדולים, כמו נופש חברה, אירועים ללקוחות, ימי כיף להנהלות וכנסים בחו"ל. מאז 2007 היא עובדת כשכירה בעלת שליטה בחברת ההפקה שהקימה, "הפקה בקצב אחר". ואכן הקצב היום שונה לגמרי.

"חודשים ינואר פברואר היו מפוצצים", היא מספרת, "ובמרץ זכיתי להפיק פעילות של קימברלי קלארק ואסם. ב-5 במרץ התחילה המערבולת בתחום, שבוע לפני רצף מסיבות השיא של פורים. באחת החברות החלטנו שלא מבטלים, אלא דוחים ליום אחרי המימונה, מתוך ביטחון שיהיה בסדר. בסוף מרץ הבנו שגם זה לא יקרה. אני זוכרת שסימסתי להם - איזה כיף בהפקה, הא? כמפיקה את מנווטת את הספינה ובסופו של דבר לומדת לשחרר. עד מרץ היו לי לקוחות קבועים - חברות הייטק, בנקים, תעשייה".

בעבר, הייתה אוליאמפרל שכירה, ולדבריה לא תוותר על העצמאות, גם לא אחרי המשבר. "זה הכי מתאים לאופי שלי - יש לי מנגנון הנעה פנימי", היא אומרת. "תמיד ידעתי שאני רוצה לייצר חיוכים לצד דברים רציניים. אני עצמי טיפוס שמכירים רק כמחייך, אבל התקופה הזאת מביאה איתה חשיבה אחרת. היא מורידה את החשק להילחם על מקומך, כי לא משנה כמה אתה טוב ומוכר, המציאות זרקה אותך למקום אחר. היום אני חלק ממיזמים שנועדו לסייע רגשית לאנשי התעשייה ואפילו לייצר תעסוקה. הם נקראים 'מקימים' ו'לא לבד'".

איך מסתדרים כלכלית?
"בעלי רופא והוא עובד. זו התשובה. כן, פתחתי חיסכון. אנחנו מעמד ביניים פלוס, אבל ללא העזרה הזו לא היה לנו כלום. גם השקעות שהיו לנו ירדו לטמיון. כשכירה בעלת שליטה, העזרה שקיבלתי הייתה מועטה. כעסק, ממרץ עד יוני היו לי הכנסות על הפקות מינואר. בפעימות קיבלתי את הפעימה השנייה והרביעית. לחברה עצמה לא קיבלתי שקל. המעמד שלנו עדיין לא ברור במדינה, כך שנפלנו בין הכיסאות. אני לא היסטרית בנוגע לקורונה, ואנחנו לא רעבים ללחם. אבל כמשפחה עם שלושה ילדים שחיה במרכז תל אביב, המדינה לא רואה אותנו". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il