מפנה שולחנות: פורד חושבת מחדש על תפקיד המשרד

לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", יצרנית הרכב קראה ל-30 אלף עובדים להגיע לפנות את שולחנותיהם

ביל פורד/  צילום: איתן נדב
ביל פורד/ צילום: איתן נדב

30 אלף עובדי המשרדים של פורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, הגיעו בשבועות האחרונים לקחת את כל חפציהם, לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל". החברה, שכבר הכריזה שעובדיה יעבדו מרחוק לפחות עד ינואר, רוצה לנצל את המשרדים הריקים כדי לעצב אותם מחדש כך שיתאימו לעידן חדש, שבו לעובדים יהיו יותר אפשרויות לבצע את עבודתם מרחוק ורבים מהם לא יגיע למשרד מדי יום. החברה הדגישה בפני העובדים שנקראו לפנות את חפציהם שלא מדובר בפיטורים.

אחד העובדים אמר ל"וול סטריט ג'ורנל": "מבחינת רבים, זה היה סוריאליטי. אני חושב שרוב האנשים אוהבים את הרעיון של יותר גמישות בעבודה, אבל לא נאמר לנו לאן אנחנו חוזרים".

פורד אינה היחידה שמשאירה את עובדיה בבית. חברות רבות דחו את חזרתן למשרדים ומנצלות את הזמן לא רק להתקין לוחות פרספקס ולרווח בין עמדות עבודה, אלא לגבש אסטרטגיה לטווח ארוך לגבי תפקיד המשרדים.

בכל זאת, המהלך שעשתה פורד הוא אחד המהלכים מרחיקי הלכת בעניין הזה. מנכ"ל פורד, ג'ים האקט, החל לחשוב על משרד גמיש ועל הפיכת הקמפוס המיושן בדירבורן, מישיגן, לעתידני יותר עוד לפני המגפה. ב-2019 הכריזה החברה על תוכנית גדולה לשיפוץ האתר במטרה מוצהרת להאיץ חדשנות ולמשוך אליה טאלנטים.

תוכנית האב כוללת מבנים מקושרים בשבילי הליכה, סביבה גמישה והייטקית שתוכל להדגים פתרונות ניידות כמו אופניים חשמליים, קטנועים ושאטלים, ושטחי עבודה משותפים עם חופש רב יותר לעובדים מהיכן לעבוד.   

לפי החברה, מבצע פינוי העמדות נפרד מתוכנית העיצוב מחדש הגדולה, שהיא לטווח ארוך יותר, ועדיין לא ידוע איך בדיוק ייראו המשרדים. 

הצעד של פורד מצטרף לצעדים שנקטו חברות כמו טוויטר, שהודיעה לעובדיה כי יוכלו להמשיך לעבוד מהבית גם אחרי שהמגפה תמוגר.

אמזון, לעומת זאת, נעה בכיוון ההפוך: רק החודש היא הודיעה שתרחיב את משרדיה בשש ערים בארה"ב, כך שיוכלו להכיל אלפי עובדים.