מנדלבליט מכחיש ששינה את דעתו בנוגע לסוגיית הנבצרות של רה"מ

לפי פרסום ב"הארץ", היועמ"ש קיים התייעצויות לגבי נבצרותו של רה"מ • מטעם אביחי מנדלבליט נמסר: "עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"ץ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט - בעינה עומדת"

אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מכחיש את הפרסומים בעיתון "הארץ", לפיהם שינה את עמדתו בנוגע לסוגיית הנבצרות של ראש הממשלה. נזכיר כי לפי הפרסום ב"הארץ", נטען כי מנדלבליט חשב כי נתניהו צריך לצאת לנבצרות, לנוכח השימוש שהוא עושה במעמדו לטובתו האישית.

"גלובס" פנה לקבל את תגובתו של היועמ"ש לפרסום הדרמטי והתשובה שהתקבלה היא: "במענה לפניות אנו מבהירים, כי עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"ץ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט - בעינה עומדת. מעבר לכך לא נתייחס לדיונים פנימיים וכל פרסום בעניין זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

נזכיר כי רק בשבוע שעבר אמר מנדלבליט בכנס לשכת עוה"ד כי נתניהו לא צריך לצאת לנבצרות. מוקדם יותר היום מנדלבליט פרסם תגובה חריפה לטענות של נתניהו כי הפרקליטות והמשטרה "הפכו" את יעקוב אבו אל-קיעאן למחבל כדי לפגוע ברה"מ. מנדלבליט כינה את הטענה הזו: "טענת כזב" ודחה אותה בתוקף. "לאירוע הטרגי באום אל חיראן ולבדיקה שנעשתה בעקבותיו אין ואל היה כל קשר לראש הממשלה".