התפתחות בשוק: משרד התקשורת פועל לביטול הקישוריות בסלולר

משרד התקשורת פנה לחברות הסלולר לפני כשעה קלה בבקשה לקבלת מידע לקראת אפשרות לביטול תעריפי הקישוריות בסלולר • ל"גלובס" נודע כי בשלב זה מדובר בבקשת קבלת מידע ואולם המטרה היא ברורה והיא בסופה של בדיקה להביא לביטול תעריפי הקישוריות בסלולר או הפחתתם לרמה מינימלית

יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס
יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס

התפתחות משמעותית בשוק התקשורת ובשוק הסלולר בפרט. משרד התקשורת פנה לחברות הסלולר לפני כשעה קלה בבקשה לקבלת מידע לקראת אפשרות לביטול תעריפי הקישוריות בסלולר. ל"גלובס" נודע כי בשלב זה מדובר בבקשת קבלת מידע ואולם המטרה היא ברורה והיא בסופה של בדיקה להביא לביטול תעריפי הקישוריות בסלולר או הפחתתם לרמה מינימלית.

תעריפי הקישוריות בסלולר בישראל נותרו גבוהים והם עומדים היום על 6 אגורות לדקה. תעריף זה אינו מבוסס עלות והוא יוצר שורה של עיוותים בשוק הסלולר, ולמעשה הוא נותר גבוה בשל החשש של משרד התקשורת להכביד על החברות הסלולריות ולהביא לאובדן הכנסות נוסף מאובדן הקישוריות.

החברות הסלולריות נהנות מקישוריות של כ-150 מיליון שקל בשנה והמשרד חשש שביטול הקישוריות יפגע באיתנותן הפיננסית. כעת משהתברר מעל לכל ספק כי הקישוריות בסלולר מופרזת, ואף בלתי חוקית, לפי חלק מהמבקרים, מכיוון שהיא אינה מבוססת על עלות, הגיע המשרד למסקנה כי יש לפעול לביטול הקישוריות או להפחתתה למינימום.

נדגיש כי במשרד התקשורת כבר נעשתה עבודה בנושא לפני כ-4 שנים, שקבעה שיש צורך בביטול הקישוריות בסלולר אך ההמלצה לא מומשה.