קטע כלכלי | פודקאסט

לא טאבו של השמאל: יש אנרכיסטים גם בימין הקפיטליסטי

מאז החלה מחאת בלפור, מכנים אנשי ימין את המפגינים בכינוי הגנאי לכאורה "אנרכיסטים" • אבל אנרכיזם אינו כינוי גנאי, אלא תיאוריה פוליטית מרתקת, כמו גם בעייתית • ומה שיכול להפתיע רבים: אנרכיזם לא מזוהה עם שמאל בלבד • האזינו

בנימין נתניהו בנאום בכנסת. האם ימצא כינוי חדש למפגינים נגדו? / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו בנאום בכנסת. האם ימצא כינוי חדש למפגינים נגדו? / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית" צייץ ראש הממשלה נתניהו בסוף יולי השנה, כשמחאת בלפור החלה לצבור תאוצה. אך האם ראש הממשלה מכיר בכך שאנרכיזם אינו מזוהה עם השמאל בלבד, אלא תיאוריה פוליטית מרתקת, אך כמו גם בעייתית?

הכלכלן המנוח, מארי רות'בארד, חושב שהמדינה היא רוצחת וגנבת. היא אחראית למאות מיליוני מתים במהלך ההיסטוריה. ומה הפתרון שלו? אנרכיזם. אבל אנרכיזם שמבוסס כולו על השוק החופשי של אדם סמית והכלכלה המודרנית.

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.