פרשת מידע הפנים בקדימהסטם הועברה לפרקליטות

רשות ני"ע הודיעה כי סיימה את חקירת הפרשה, שבה ישראל רבין ונועה אייד חשודים בשימוש במידע פנים ובביצוע תרמית בניירות ערך • פרקליטות מחוז מיסוי וכלכלה תכריע אם להגיש כתב אישום בפרשה

שני חשודים בביצוע פעולות תרמיתיות במניות של קדימהסטם / צילום: shutterstock, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
שני חשודים בביצוע פעולות תרמיתיות במניות של קדימהסטם / צילום: shutterstock, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

רשות ניירות ערך סיימה את החקירה בעניינם של ישראל רבין ונועה אייד בפרשת חברת הביומד קדימהסטם, והוא הועבר לפרקליטות מחוז מיסוי וכלכלה לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום.

החשד מתמקד כאמור בישראל רבין, פעיל שוק ההון, אשר שימש כיועץ הנפקה ויועץ קשרי משקיעים (PR) של חברת קדימהסטם ומהווה איש פנים מכוח קשריו עם החברה, וכן נגד נועה אייד, אישתו של רבין, הרשומה כבעלים של חברה שנתנה שירותי ייעוץ הנפקה וייעוץ קשרי משקיעים לחברת קדימהסטם ומהווה גם היא איש פנים בחברה על פי הגדרת חוק ניירות ערך.

לפי החשד, פעל רבין במסחר במהלך השנים 2017-2019 באמצעות חשבונות בשליטתו, תוך ביצוע פעילות תרמיתית בניירות ערך של חברת קדימהסטם, חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב, בכוונה להשפיע על שער ניירות הערך ובכלל זה תוך ביצוע עסקאות עצמיות בנייר הערך.

כמו כן, לפי החשד הניע רבין משקיעים לבצע פעולות במסחר בנייר ערך קדימהסטם ובניירות ערך נוספים. זאת באמצעות הצגת מצגי שווא ומידע כוזב בקבוצות וואטסאפ שונות אותן ניהל.

בנוסף, לפי החשד, ביצע רבין עסקאות בנייר ערך קדימהסטם באמצעות חשבונות מקורביו, תוך שימוש במידעי פנים שונים שהיו מצויים בידו מתוקף תפקידו וקשריו עם החברה. על פי החשד, פעלו רבין ואייד לשבש את הליכי החקירה של רשות ניירות ערך בתיק זה במסגרת חיפוש שנערך בביתם.

החקירה נפתחה בנובמבר 2019 עת הודיעה רשות ניירות ערך כי חקרה באזהרה שני חשודים הקשורים לחברת הביומד קדימהסטם בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים, תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה וכן שיבוש מהלכי משפט.

פרשת מנחם ויינברג

זו הפעם השנייה השנה שרשות ניירות ערך חוקרת מעשים הנוגעים לגורמים הקשורים לקדימהסטם, חברת ביוטכנולוגיה מפתחת טיפול למחלות ניוון שרירים וסוכרת. לפני כחודשיים הסתיימה חקירת הרשות בעניינו של פעיל שוק ההון מנחם ויינברג, שנחשד בין היתר, גם בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של קדימהסטם.

במסגרת חקירת הפרשה, במרכזה עומד ויינברג, נחקר באזהרה גם המייסד והמנכ"ל הקודם של קדימהסטם, יוסי בן יוסף, שבהמשך התפטר מתפקידו. החשדות בפרשה זו סובבים סביב דיווחים של החברה משלהי 2018, אז פרסמה החברה דיווח מיידי מהותי וחיובי אודות משא ומתן מתקדם לביצוע גיוס הון במסגרת הקצאת מניות פרטית. הדיווח השפיע על שערי ניירות הערך של חברת קדימהסטם, ובעקבותיו עלה שער מניית החברה בשיעור של 4.69%. על-פי החשד של רשות ניירות ערך, במסגרת הקשר הישיר והרציף שניהלו בן יוסף וויינברג, מסר בן יוסף לויינברג את מידע הפנים אודות הדיווחים האמורים של חברת קדימהסטם טרם פרסומם לציבור, וויינברג השתמש במידע הפנים שקיבל לטובת ביצוע עסקאות בניירות הערך של החברה.

עוד על-פי החשד, בן יוסף השתמש בבית ההשקעות רוסאריו קפיטל כדי להעביר לויינברג מאות אלפי שקלים תמורת גיוס משקיעים שביצע עבורו ויינברג, במסגרת הנפקה בה גייסה קדימהסטם 23 מיליון שקל בנובמבר 2017.

תיק החקירה בעניין הועבר לפרקליטות, שאמורה להכריע האם החשדות והראיות שאספה הרשות תומכים בהגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה.

***חזקת החפות: החשודים רבין, אייד וויינברג מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.