שווי מקס סטוק בהנפקה עלה ל-1.7 מיליארד שקל

עם סגירתה, התמחור בהנפקה עלה ל-12 שקלים למניה, לעומת השווי המקורי שנקבע על טווח של 9-11 שקלים למניה, וזאת כשהצפי המוקדם היה כי ההנפקה תתבצע לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד שקל

מקס סטוק, פתח תקווה / צילום: בר אל, גלובס
מקס סטוק, פתח תקווה / צילום: בר אל, גלובס

הביקושים הגבוהים בהנפקת מקס סטוק הובילו להעלאת שווי החברה במהלך ל-1.7 מיליארד שקל, לפיו ביצעו בעליה - קרן הפרייבט אקוויטי AMI של אייפקס ושותפיה, המייסד אורי מקס ואבן צ'ארלס ניומן הצעת מכר של נתח מהחזקותיהם, בתמורה כוללת של כחצי מיליארד שקל.

עם סגירתה, התמחור בהנפקה עלה ל-12 שקלים למניה, לעומת השווי המקורי שנקבע על טווח של 9-11 שקלים למניה, וזאת כשהצפי המוקדם היה כי ההנפקה תתבצע לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד שקל - הטווח העליון שאליו שאפו בעליה.

את מהלך ההנפקה הוביל בנק ההשקעות הזר ג'פריס, ועיקר הסחורה בה נמכרה למשקיעים בחו"ל, בעוד החתם המקומי שהוביל את הגיוס הוא לידר הנפקות, המוביל גם את הנפקת מניותיה של חברת התעופה אל על הצפויה בהמשך השבוע.

מדובר בהצלחה גדולה, וראשונה, עבור קרן AMI שמובילה זהבית כהן, אשר משתייכת לקבוצת קרנות הפרייבט אקוויטי הזרה אייפקס.

שוויה של מקס סטוק בהנפקה גבוה יותר מפי חמישה מהשווי שלפיו רכשה קרן AMI את השליטה ברשת 2017, אז השקיעה כ-170 מיליון שקל תמורת כ-55% מהמניות לפי שווי של כ-300 מיליון שקל בלבד לרשת.

קרן AMI המשקיעה בחברות בינוניות בגודלן בישראל, גייסה ב-2015 כחצי מיליארד דולר מגופים מוסדיים מישראל וגם מהעולם, אולם עדיין לא סיפקה להם הצלחות משמעותיות בהשקעותיה, עד כה.

הנפקת מקס סטוק התבצעה בדרך של הצעה לא אחידה (Book Building), ההולכת וצוברת פופולריות בבורסה המקומית.

מקס סטוק, שנוסדה בסוף שנת 2004, עוסקת במסחר קמעוני באמצעות הפעלת רשת חנויות דיסקאונט למגוון רחב של מוצרים לבית, תחת השמות "Max - כאן קונים בכיף" ו-" MAX 20", ובסך הכול מפעילה כ-50 סניפים ברחבי הארץ באמצעות חברות בנות וזכיינים.

הרשת מציעה מגוון רב של מוצרים מקטגוריות שונות, בהם מוצרי עולם הבית, צעצועים ומוצרי פעוטות, כלים חד-פעמיים ומוצרי מסיבות, וציוד משרדי לבית ספר.

התשקיף שפרסמה החברה לקראת ההנפקה חשף כי את המחצית הראשונה של השנה סיכמה מקס סטוק עם קפיצה של 34% בהכנסות, שהגיעו ל-472 מיליון שקל, לצד שיפור של 8% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-33 מיליון שקל.