"למרות הסגר לא ניתן לממש את תווי השי בחנויות המקוונות"

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים המרכזת את הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים, מלין על כך שרשתות השיווק לא שינו מדיניותן בכל הנוגע לתווי הקנייה שקיבלו מועסקים רבים כשי לחג והן לא מכבדות את תווי הקנייה ברכישה אונליין אלא רק ברכישה בסניפים

הפעלת תו קנייה מקוון / אילוסטרציה: שאטרסטוק
הפעלת תו קנייה מקוון / אילוסטרציה: שאטרסטוק

"למרות הסגר רשתות השיווק לא מאפשרות לציבור גם הפעם לממש את תווי השי לחג ברכישות מקוונות", כך טוען יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים המרכזת את הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים בישראל. אלוש מלין על כך שרשתות השיווק לא שינו מדיניותן בכל הנוגע לתווי הקנייה שקיבלו מועסקים רבים כשי לחג, כשהן לא מכבדות את תווי הקנייה ברכישה אונליין אלא רק ברכישה בסניפים. בתווי הקנייה של שופרסל וכעת גם באלו של רמי לוי ניתן לרכוש באופן מקוון באתרים של שתי הרשתות, אולם לא באלה של הרשתות האחרות המכבדות את התווים

מנתוני ועדים, רשתות השיווק הנפיקו תווי קניה ושי בהיקף של 2 מיליארד שקל אותם שיווקו לוועדי עובדים ונציגי הנהלות, כשי לחג לציבור העובדים. היקף זה מהווה כ-45% משוק ה"שי לחג" הנאמד ב 4.5 מיליארד שקל.

לפי ועדים לא ניתן לממש בחנויות המקוונות את תווי הקנייה שמנפיקה רמי לוי (התו המלא) ואת התווים של יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין (תו פלוס). את תו הזהב שמנפיקה שופרסל ניתן לממש ברכישה מקוונת באתר שופרסל ו-BE, אולם בשאר 90 הרשתות הנכללות בתו, לא ניתן לבצע רכישה מקוונת. בדומה לכך, גם את התו שמנפיקה רמי לוי (התו המלא) ניתן כעת לממש באתר החברה. השינוי נכנס לתוקפו לפני כשבועיים. המזמינים יידרשו להכניס פרטי כרטיס אשראי לביטחון (גם למקרה של זיכוי) ולאחר מכן להזין את פרטי השובר. ברשת אף מדווחים על זינוק בהיקף ההזמנות המקוונות לקראת הסגר ולקראת ערב החג.

אלוש מסר כי "הכשלים והקשיים שמערימות רשתות השיווק במסחר בתווי הקניה מתגלים שוב במלוא עוזם וחושפים שוב את אוזלת היד של הרגולטורים והמחוקקים, שלא מביאים להסדרת המסחר ההוגן בתווי הקניה בישראל. ועדי עובדים מאיימים להפסיק את רכישת התווים אם הרשתות לא יאפשרו רכישות מקוונות בתווים אלו".