יועז הנדל | פיצ'ר

שר התקשורת הנדל: "הייתי חייב לאיים במשבר פוליטי אחרת מתווה הסיבים לא היה עובר"

שר התקשורת יועז הנדל מגלה כיצד נאלץ להעביר את ההחלטה בממשלה: "מבחינת ביבי מה זה משנה מדינת ישראל. ענייניו המשפטיים זו הפרעת קשב"

שר התקשורת, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום שאחרי אישור מתווה הסיבים האופטיים עליו עמל מאז נכנס לתפקידו, מגלה שר התקשורת יועז הנדל כי ללא הלחץ הפוליטי שהפעיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו והמסר שהועבר אליו שהוא האצבע ה-60-61 בכנסת, אישור המתווה לא היה עולה אתמול בישיבת הממשלה.

בשיחה עם גלובס מסביר הנדל מה גרם לו להחריף את הטון כלפי ראש הממשלה שסירב להעלות את הנושא: "באיזשהו שלב נשבר לי. תזכור שאני האצבע ה-60-61 בכנסת הזאת ואם זה היה דרעי כנראה שלא היו מורחים אותו כל כך הרבה זמן. בקיצור התחלתי להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותי וביום שישי שחררתי את ההודעה שקוראת לו שלא לטוס לארה"ב לחתימת הסכם השלום ללא אישור המתווה שבעת הזו יותר חשוב והעברתי מסרים נוספים כל מיני דרכים".

"באותה מידה אני חושב שאצל שר אחר זה יכל להיקבר לעוד הרבה זמן. זה פשוט הזוי אבל זו המציאות. אני לא מנצל את זה כמעט אף פעם, אני הרי לא בצד של ביבי והדבר היחיד שאני מונע מכחול לבן זה ממשלת מיעוט עם המשותפת. אז אני לא באמת מנצל את זה וכל בוקר עושה איזה משבר פוליטי להיפך. אני שותף מאד נוח, אבל בהקשר הזה הבנתי שהמקצועי לא יתקדם אם אני לא אשתמש בפוליטי".

אתה יכול להבין למה נתניהו לא רצה להעלות את זה?
"קודם כל הוא עסוק במשפט שלו וזו הפרעת קשב כללית. שנית, יש שם עניין אחר שהאירוע הזה נוגע בניגוד עניינים שלו ובישיבות ממשלה הוא צריך לצאת החוצה. זה פעם ראשונה שהוא מכיר בזה. אסור לו הרי להתעסק בענייני המשרד. כל המעטפת של זה סביב ניגוד העניינים שלו גרמה לו שלא להתעסק עם זה, מה זה משנה מדינת ישראל. לכן נמרחנו, תוסיף לזה את המשבר וששני הצדדים לא הצליחו להסתדר אחד עם השני".

מה ההבנות שלכם לגבי היציאה לפרויקט מבחינת בזק? אתם יודעים מתי תצא לדרך?
"מהר מאד. התחרות שמה אותם ממש על הגדר. הם כבר גייסו אנשים רוכשים ציוד ורק חיכו להחלטה הזאת. בשבועות האחרונים אנשי המשרד קבלו פניות כל הזמן כיצד מתקדמים. הכל היה עניין פוליטי הרי לא היה מישהו במשרד שהתנגד".

בנוסח שעבר יש דחייה בסוגיית הפיצול באינטרנט שאתה כבר אמרת שאתה רוצה לבטל אותו. מדוע?
"אני יודע מה אני רוצה אבל זה לא הזמן. תן לי מלחמה אחרי מלחמה. אני רוצה לוודא שהמלחמות נרשמות על הלוח. יש לי משימות. יש לי יעדים גדולים קומה אסטרטגית וקומה טקטית. הוכחתי שאני לא מפחד אז יגיע הזמן שאני אתעסק עם זה. הדברים החשובים זה הדור החמישי ושיוצרים היתכנות כלכלית שזה יקרה ושהחברות ישקיעו. בסיבים זה לא רק להעביר את ההחלטה אלא לראות שהגלגלים מונעים".

אתה עובד תחת ההנחה שבדצמבר הממשלה מתפרקת?
"אני עובד תחת ההנחה שאני חייב להספיק כמה שיותר דברים בשנה הראשונה. מה שלא יקרה עכשיו לא יקרה אז מבחינתי אני 4 חודשים בתפקיד ויש לי עוד 8 חודשים במונחים של שנה ראשונה, ויש לי ים במשימות ואלף דברים להתעסק איתם. אגב הערכה שלי היא שלא נלך לבחירות".