לאחר הטקס: מספר עובדים בבית הלבן נמצאו חיוביים לקורונה

לפי דיווחים בתקשורת בארה"ב, 24 שעות לאחר טקס חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, שבו השתתפו מאות אנשים, נמצאו מספר עובדים בכירים בבית הלבן החולים בקורונה • בשובו ארצה נפגש נתניהו עם תומכים שחיכו לו בשדה התעופה

דונלר טראמפ ובנימין נתניהו בבית הלבן בחתימת ההסכם ההיסטורי  / צילום: AP
דונלר טראמפ ובנימין נתניהו בבית הלבן בחתימת ההסכם ההיסטורי / צילום: AP

24 שעות אחרי הטקס בבית הלבן שבו השתתפו מאות אנשים והתקשורת בארה"ב מפרסמת שמספר עובדים בצוות הבכיר של נשיא ארה"ב נמצאו כחולים בקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס ללא מסיכה, הן בחלק שבו שהה בחדר הסגלגל לצידו של הנשיא, כאשר עיתונאים רבים נכנסים למקום, והן בשלב הנאומים והישיבה ליד השולחן לחתימות. לאחר מכן שהה הצוות הישראלי הבכיר בארוחת צהריים באחד מן החדרים הסגורים בבית הלבן. בכל השלבים נתניהו היה ללא מסיכת פנים.

מעבר לשעות הטקס המשלחת הישראלית שהתה בוושינגטון תחת תנאים מחמירים. ללא יציאה מבית המלון או מבלייר האוס, כאשר בכל עת נדרשו הישראלים להיות בקפסולה צמודה ולא לבוא במגע עם אחרים.

הטקס עצמו נערך באוויר הפתוח. בעוד האורחים האמריקאים ישבו צפופים וללא מסיכות (כמחציתם), העיתונות הישראלית עמדה בצד, ולא עם הקהל העיקרי.

עם הנחיתה של המשלחת בארץ פרסם משרד הבריאות את ההנחיות הבאות: "לקראת נסיעת המשלחת לחתימה על הסכם השלום בוושינגטון, נבנה מתווה קפדני, המבוסס על קפסולות שמורות, להגנה על משתתפי המשלחת, בהתאם למתווה נסיעות ספורטאים וגורמי מקצוע הטסים למטרה מקצועית קצרת טווח. השבים מהטיסה ייכנסו לבידוד. בימים הקרובים תבוצע חקירה אפידמיולוגית לנוסעים. במידה והיו מקרים של חריגות מהמתווה שאושר, ידרשו להשלים את תקופת הבידוד הנדרשת ל 14 ימים.

אולם מיד אחר הנחיתה פנה ראש הממשלה לפגישה עם תומכים שהמתינו לו בשדה תוך הפרה לכאורה של הנחיית הבידוד לעיל.