ההסכם בין המדינה להסתדרות: 50% מהעובדים ימשיכו כרגיל. עובדים שלא יימצא להם פתרון יוצאו לחופש ב-70% משכרם

המדינה וההסתדרות הגיעו לסיכום על הסכם קיבוצי שיימשך כחודש לעובדי המגזר הציבורי • 50% מעובדי המדינה ימשיכו לעבוד כרגיל בתקופת הסגר ולייתר העובדים יוצעו פתרונות חלופיים • מי שלא יסכים להצעות שיקבל, יוצא להסדר דמוי חל"ת ב-70% משכרו

ארנון בר דוד / צילום: כדיה לוי
ארנון בר דוד / צילום: כדיה לוי

המדינה וההסתדרות יחתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי זמני לעובדי המגזר הציבורי. ההסכם יחול על עובדי המדינה, השלטון המקומי, מערכת הבריאות וההשכלה הגבוהה ותאגידים ציבוריים - אך לא על עובדי החברות הממשלתיות.

תוקף ההסכם הוא לחודש כלומר למשך תקופת הסגר, אך אין להוציא מכלל אפשרות שיוארך בהמשך. פרטי ההסכם סוכמו אתמול במו"מ בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן. על פי ההסכם יעמוד היקף העובדים שימשיכו בעבודה רגילה בתקופת הסגר על 50% מכלל העובדים.

המעסיקים (במקרה זה המדינה השלטון המקומי והמעסיקים הציבוריים האחרים) התחייבו לעשות כל מאמץ למצוא פתרונות תעסוקה לכ-50% מהעובדים שלא ימשיכו להגיע למקומות העבודה במהלך הסגר.

העדיפות הראשונה תהיה להמשיך ולהעסיק את אותם עובדים מהבית. אם אפשרות זו לא מעשית תוצע לעובדים עבודה חלופית בתנאים דומים או עבודה אחרת בתנאים שונים. עובדים שלא יסכימו לבצע עבודה אחרת או שלא יימצא להם כל פתרון תעסוקתי אחר - יוצאו למעשה לחל"ת ובמהלכו ימשיכו לקבל שכר בגובה 70% משכרם הקובע.