בלומברג: נקסט אינשורנס במגעים לגייס הון לפי שווי של 2.25 מיליארד ד'

חברת האינשורטק הישראלית גייסה לפני כשנה השווח הנמוך בכמחצית • מי שמנהלת מגעים להוביל את סבב הגיוס היא קרן ההשקעות של חברת גוגל • בנקסט אינשורנס ובגוגל סירבו להגיב

חברת נקסט אינשורנס (Next Insurance) הישראלית, שפועלת בתחום האינשורטק, מנהלת מגעים לגייס 250 מיליון דולר לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר, כך על פי דיווח באתר "בלומברג". הגיוס, אם ייצא אל הפועל, יהיה בשווי כפול מזה שגייסה החברה לפי שנ.

גורמים שמעורים בפרטים מסרו ל"בלומברג" כי קרן ההשקעות של גוגל מנהלת מגעים להוביל את סבב הגיוס. בחברה ובקרן סירבו להגיב, וב"בלומברג" הדגישו כי פרטי ההשקעה עוד לא סגורים ועשויים להשתנות במהלך המשא ומתן.

נקסט אינשורנס היא חברת ביטוח טכנולוגית, שמתמקדת בביטוחים לעסקים קטנים ובינוניים בארצות הברית. לחברה אין סניפים או סוכנויות, אלא היא מציעה ביטוח מקוון. בכך היא חוסכת את עלויות העמלה לסוכנים. בנוסף היא מפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דאטה, שנמצאות בשימוש ראשוני במטרה לאתר הונאות, ולחשב את הסיכונים כדי לקבוע מחיר לפוליסות שהיא מוכרת.

החברה הוקמה על ידי המנכ"ל גיא גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות אלון חורי וסמנכ"ל המחקר והפיתוח ניסים טפירו ב-2016. לפני שייסדו את נקסט אינשורנס הקימו השלושה את חברת Check, שפיתחה אפליקציה למעקב אחר חשבונות הבנק של משתמשים. Check נמכרה ב-2014 ל-Intuit האמריקאית תמורת 360 מיליון דולר במזומן, וזמן קצר לאחר מכן הקימו השלושה את נקסט.

במהלך השנים גייסה החברה 380 מיליון דולר (לא כולל הסבב הנוכחי). ענקית ביטוח המשנה הגרמניץ, Munich Re, היא משקיעה גדולה ביותר בחברה, ומלבדה השקיעו בחברה גם רד פוינט ונצ'רס, הקרן התאגידית של אמריקן אקספרס, TLV Partners, זאב ונצ'רס של אורן זאב, Group11 של דובי פרנסס ועוד.

באוקטובר שעבר העסיקה החברה כ-200 עובדים, מחציתם בתל אביב ומחציתם בארצות הברית. הכנסותיה השנתיות עמדו אז על עשרות מיליוני דולרים בשנה.

תחום האינשורטק ריכז בחודשים האחרונים עניין עם ההנפקה של למונייד הישראלית, שנסחרת לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר; וגיוס ההון של היפו, שמייסדיה ישראלים. הגיוס היה של 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.