היום בישיבת הממשלה: מענקים, דמי אבטלה וקיצוץ שכר השרים והח"כים

בישיבת הממשלה שתתקיים היום ידונו, בין היתר, בהצעתו של שר האוצר להפחית את שכר הח"כים והשרים ב-10% • והאם יועץ ראש הממשלה טופז לוק הפר בידוד?

ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום/דוברות הכנסת, Associated Press
ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום/דוברות הכנסת, Associated Press

ישיבת הממשלה שתתקיים היום תדון בהפחתת שכר השרים וחברי הכנסת ב-10%, לפי הצעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ. לפני מספר ימים, אמר השר כ"ץ בראיונות שקיים כי על השרים וחברי הכנסת לשמש דוגמה אישית, במיוחד לאור הצעתו לבצע קיצוצי שכר במגזר הממשלתי. בינתיים, לאור התנגדות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הצעת קיצוץ השכר במגזר הממשלתי נגנזה.

בנוסף, תדון הממשלה בתיקונים לחוק יסוד משק המדינה וחוק התוכנית לסיוע כלכלי, כאשר עיקרי החוקים הם דחיית המועד שממנו יחול מנגנון ההפחתה בדמי האבטלה, הגמשת הזכאות למענק עידוד תעסוקה עבור חודש ספטמבר 2020, הקלה על עוסקים שנפגעו כתוצאה מההגבלות החדשות, וקביעה שיהיו זכאים למענק סיוע בעד חודשי הזכאות בהם נפגעו מהמגבלות. זאת גם אם ההפחתה במחזור עסקאותיהם כאמור אינה מגיעה ל-40%, ובלבד שהיא עולה על 25% ממחזור עסקאותיו בתקופה המקבילה שלפני התפרצות הנגיף ותשלום מקדמה לתקופת הזכאות החלה בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2020.

יועצי ראש הממשלה נצפו אתמול בבלפור

בתוך כך,  בהפגנה שהתקיימה אמש בבלפור, נצפו שני יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - טופז לוק ועופר גולן - אשר ככל הנראה הגיעו למקום לשם צילומי סרטונים ו/או תמונות.

אחד המפגינים, יואב גלסנר, צילם את השניים מסתלקים מן המקום לאחר שזוהו.

 

׳

מהליכוד נמסר בתגובה כי "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. בניגוד לפרסומים, עופר גולן לא נמצא בבידוד".

יצויין שבליכוד לא השיבו לשאלת "גלובס" האם לוק שהה בתוך הפגנה ומה עשה שם. בנוסף, מתחם הבדיקות לנוסעי מטוס ראש הממשלה הוצב אתמול (יום א׳ בערב) במשרד ראש הממשלה ולא באזור בלפור, כאשר המרחק בין שני המקומות גדול.

בנוסף, אדם השוהה בבידוד אחרי חזרה מחו"ל לא אמור להסתובב במקום ציבורי לפני או אחרי בדיקתו עד לקבלת תשובה ועד ליציאה מן הבידוד.

לוק היה חלק מן הצוות שליווה את ראש הממשלה נתניהו בנסיעה לוושינגטון בשבוע שעבר ולפי הנחיות משרד הבריאות הוא היה אמור לשהות בבידוד למשך 5 ימים, כלומר עד יום שני בבוקר, ועד לקבלת תשובות מבדיקת קורונה שנערכה ביום ראשון בלילה למרבית חברי המשלחת לוושינגטון.