שיכון ובינוי במו"מ לרכישת פרויקט אנרגיה סולארית בארה"ב

מדובר בפרויקט הנמצא בשלב טרום הקמה, בטכנולוגיה פוטו וולטאית, בהספק של מעל 250 מגוואט • היקף עלויות ההקמה הצפויות בפרויקט מוערך בכ-900 מיליון שקל

תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון
תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון

גל עסקאות הענק בתחום האנרגיות המתחדשות לא נרגע. לאחר שבשבוע שעבר הודיעה חברת האנרגיה או.פי.סי על עסקת ענק בתחום, עדכנה היום שיכון ובינוי (שו"ב) כי גם היא מרחיבה את פעילותה בתחום האנרגיות המתחדשות. החברה דיווחה היום לבורסה כי חברה בת שלה (בבעלות מלאה) התקשרה עם צד שלישי שאינו קשור לחברה, בהסכם בלעדיות לניהול מו"מ ובחינת השקעה לרכישת רוב הזכויות בפרויקט סולארי בארה"ב.

מדובר בפרויקט הנמצא בשלב טרום הקמה, בטכנולוגיה פוטו וולטאית, בהספק של מעל 250 מגוואט.

השלמת הקמת הפרויקט צפויה בשנת 2022, תחת הסכם רכישת חשמל ל-15 שנים. היקף עלויות ההקמה הצפויות בפרויקט מוערך בכ-900 מיליון שקל. בשיכון ובינוי, שנמצאת בשליטת נתי סיידוף ובניהול תמיר כהן, ציינו כי "התקשרות בעסקה כפופה להשלמת משא ומתן ובדיקות נאותות, ולשני הצדדים ניתנה אפשרות לביטול הסכם הבלעדיות תחת תנאים שהוגדרו בהסכם הבלעדיות".

מניית שיכון ובינוי  רושמת היום ירידה קלה. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-6.5 מיליארד שקל לאחר עלייה של 42% במניה בשנה האחרונה.

כאמור, בשבוע שעבר עדכנה חברת האנרגיה או.פי.סי (OPC), שבשליטת עידן עופר, שעדכנה על השקעת ענק בהיקף מוערך של כ-700-800 מיליון דולר (כ-2.4-2.8 מיליארד שקל) ברכישת חברת תחנות הכוח באנרגיה מתחדשת ובגז טבעי, CPV , הפועלת בארה"ב. CPV עוסקת בפיתוח, בהקמה ובניהול תחנות כוח באנרגיה מתחדשת ובאנרגיה קונבנציונלית (גז טבעי), מחזיקה כיום בשותפות בחמש תחנות כוח מונעות גז טבעי, בהיקף של כ-4,050 מגוואט (מתוכם חלקה כ-1,300 מגוואט), ובתחנת כוח נוספת קטנה יותר באנרגיית רוח (כ-150 מגוואט).

עוד היא שותפה בהקמת תחנת כוח מונעת גז טבעי בהספק של קרוב ל-1,300 מגוואט (חלקה כ-220 מגוואט), וכן היא מספקת שירותי ניהול לתחנות כוח, בהספק נוכחי מצטבר של כ-10,600 מגוואט. ל- CPV צבר פרויקטים בשלבי פיתוח שונים של קרוב ל-2,250 מגוואט באנרגיה מתחדשת, וצבר פרויקטים בהיקף של כ-4,000 מגוואט נוספים של תחנות כוח מונעות בגז טבעי.

את העסקה מתכננת לבצע או.פי.סי, בשיתוף עם גופים מוסדיים ישראליים, שככלל, חלקם בהחזקות בחברות אנרגיה ירוקה בבורסה משמעותי, והיא מעדכנת כי העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע כשחלקה בה יעמוד על 70% והיתרה תוחזק על-ידי המוסדיים. בשלב הנוכחי מנהלת או.פי.סי מו"מ מול כלל, מגדל (בעלת עניין באו.פי.סי) ופועלים שוקי הון, להשתתפות בהשקעה. מקורות המימון לעסקה "צפויים להתבסס על גיוס הון או גיוס חוב (ציבורי, פרטי או בנקאי) או יתרות מזומן, או שילוב ביניהם".

OPC נסחרת בבורסה בשווי של כ-4 מיליארד שקל לאחר עלייה של 10% במניה בשנה האחרונה.