בענפי הפיננסים וראיית החשבון מצהירים שלא יוציאו עובדים לחל"ת

תשע קבוצות הביטוח הגדולות ושמונת בתי ההשקעות העצמאיים הגדולים אמרו ל"גלובס" כי הם לא מתכוונים להוציא עובדים לחל"ת בסגר השני • גם פירמות רואי החשבון הגדולות לא מתכוונות להוציא עובדים לחל"ת

משרדי ארנסט אנד יאנג / צילום: עינת לברון
משרדי ארנסט אנד יאנג / צילום: עינת לברון

פניית "גלובס" לתשע קבוצות הביטוח הגדולות ולשמונת בתי ההשקעות העצמאיים הגדולים, העלתה כי אף אחד מהם אינו מתכוון להוציא עובדים לחל"ת בסגר השני. בחלק מהחברות ציינו שהתשובה היא "נכון להיום", אבל בכמעט כולן הבהירו כי זה לא עומד כעת על הפרק.

בסבב הראשון לא נרשמה מגמה כוללת מובהקת. לצד גופים ששמרו על העובדים, היו כאלה שכן הוציאו עובדים רבים לחל"ת. בנוסף, רבות מהקבוצות נקטו הליכי התייעלות קבועים, שכוללים פיטורי עובדים ותוכניות פרישה מרצון שטרם מוצו במלואם.

גורם בכיר בענף מסביר כי "השוק הפיננסי עובד כרגיל וצריך לתת שירות ללקוחות, מה גם שכל הגופים כבר התרגלו לעבודה מהבית". גורם אחר ציין כי "נמשיך כרגיל לעבוד ב-70% מהבית". עוד גוף ציין במענה לשאלתנו, כי "צפוי שהגופים הפיננסיים, בדגש על חברות הביטוח, לא יוציא כעת עובדים רבים לחל"ת, כי בכל מקרה כולם בחופשות מרוכזות בגלל החגים, אז גם כך אין הרבה ימי עבודה החודש".

אגב, במהלך הסגר הראשון הבנקים המשיכו להתנהל כמעט כרגיל, כשהם נדרשו לספק שירות לציבור הרחב - בבנקים אף ציינו שהיה מדובר בעבודה רבה מהרגיל בימי שיגרה. באותו זמן חלקם הוציאו לחל"ת רק עובדים מעטים, שאינם עובדים קבועים ושאינם בתפקידי ליבה.

מוותרים על החל"ת

גם פירמות רואי החשבון הגדולות והמובילות בישראל לא מתכוונות להוציא עובדים לחל"ת בעקבות הסגר הנוכחי. זאת בניגוד לסגר הראשון, אז הוציאו חלק מהפירמות את עובדיהן לחופשות מרוכזות ולחל"ת.

כך, למשל, בתקופת הסגר הראשון שלחה פירמת הייעוץ וראיית החשבון הגדולה בישראל, ארנסט אנד יאנג, את מרבית עובדיה הביתה - חלק קטן מהם לחל"ת, ורובם לחופשת פסח על חשבון ימי החופשה שלהם. כעת אין כוונה להוציא עובדים לחל"ת כלל. גם בפירמות PwC ישראל ו-KPMG הוצאו חלק מהעובדים לחל"ת, אך הפעם הוחלט שלא להוציא אותם.

בפירמת רואי החשבון והייעוץ BDO ישראל נדרשו בסגר הקודם לשלוח חלק מהעובדים לחל"ת או לצמצם בהיקף משרתם, אך כעת הוחלט לא להוציא עובדים לחל"ת.

בפירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte הודיעו לעובדים כבר בסגר הראשון כי אף אחד לא יוצא לחל"ת, וכי הצמצומים הנדרשים ייעשו תחילה על חשבון השותפים המנהלים והבכירים. גם כעת, בסגר השני, הובהר על ידי הנהלת הפירמה כי אין כוונה להוציא עובדים לחל"ת.