המרוץ למענק: פרטנר והוט מובייל הקימו 250 אתרים בדור החמישי

מצטרפות לפלאפון שכבר דיווחה על עמידה ביעד שיאפשר לקבל מענק מוגדל • משרד התקשורת פרסם הבהרה כיצד בכוונתו לערוך את הבדיקות שיוכיחו כי החברות עומדות ביעד ההקמה: ביקש שיציגו בפניו מכשירים תומכים שמראים מהירויות גלישה בדור החמישי

אנטנות הדור החמישי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
אנטנות הדור החמישי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

החברות פרטנר והוט מובייל השלימו הקמה וחיבור של 250 אתרי דור חמישי. בכך הן מצטרפות לפלאפון שכבר דיווחה על עמידה ביעד הקמת 250 אתרים בדור חמישי. העמידה של שלוש החברות ביעד, מטרתה לקבל ממשרד התקשורת את המענק הגבוה שניתן לקבל כחלק מתנאי המכרז לדור החמישי, שבו נקבע שהמפעילים שישלימו פריסת 250 אתרי דור חמישי יקבלו מענקים בהתאם להישג שלהם. נזכיר כי המשרד הבטיח מענקים בגובה של עד 180 מיליון שקל לחברות הסלולריות בהתאם לקצב הפריסה, ועל כך מתנהלת תחרות עוצמתית בין החברות.

התנאי אומר כי המשרד יתייחס לרבעון שבו יציגו המפעילים הוכחה לכך שעמדו ביעד. היות ואנו לפני סוף הרבעון השלישי, מתכוונות החברות לדרוש לקבל את המענק הגבוה בגין הפריסה ועמידה בתנאי המכרז. מי שמתפעלת את הקמת האתרים זו phi, הרשת המשותפת של שתי החברות.

בימים האחרונים פרסם משרד התקשורת הבהרה למפעילים, שבה הסביר כיצד הוא מתכוון לבחון את עמידתם ביעד.

סעיף 56 קובע כי התנאי ההנדסי לזכאות הוא פרישה והפעלה של 250 מוקדי רדיו תאיים במערכת דור 5, וכן הפעלה של רוחב פס מינימלי של 60 מגה הרץ בתדרים מתחום 3.5 ג'יגה הרץ ברשת או באמצעות הרשת המשותפת, לטובת אספקת שירות דור 5 באמצעות תחום תדרים זה בהתאם למועד האחרון לכשירות למענק.

בדיקת העמידה בתנאי לזכאות תיעשה בשני שלבים: בשלב הראשון תיערך בדיקת העמידה בתנאי לזכאות. הבדיקה תיעשה ביחס לכל חברה שרישיונה הורחב והוקצו לה תדרים בתחום ה-3.5 ג'יגה הרץ. המשרד יבדוק את המידע והדוחות שיתקבלו מהחברה, ובשלב השני יבוצעו בדיקות של נציגי משרד התקשורת במרכז הבקרה של החברה, וכן בדיקות שטח של צוות של המשרד בליווי נציגים בעלי ידע מקצועי מטעם החברה.

בשלב הבא תיערך בדיקה במרכז הבקרה. המשרד יודיע לחברה במהלך היום הקודם להגעת הצוות לבדיקה במרכז הבקרה שם יבצע המשרד בדיקה מדגמית של מספר אתרים, לפי החלטתו, לווידוא ואימות הנתונים שבדו"ח.

בנוסף, תיערך בדיקה בשטח והחברות התבקשו להביא מכשירי סלולר תומכי דור 5 כדי שניתן יהיה לראות בשטח שאכן מדובר באתרים מתאימים.

ממשרד התקשורת נמסר: "המשרד ממשיך בפעילותו המואצת לקידום תשתיות התקשורת בישראל, בימים אלו שוקד על סיום תהליך עדכון הרישיונות והקצאת התדרים על מנת לקדם מהר ככל הניתן את הפעלת טכנולוגית הדור החמישי".