נייקי מתאוששת מהקורונה בזכות המכירות ברשת

הכנסותיה של ענקית בגדי הספורט אמנם ירדו ב-1% לעומת הרבעון המקביל, אך המכירות הדיגיטליות זינקו ב-82% • הרווח לפני מס הסתכם ב-1.52 מיליארד דולר - כמעט פי שניים מציפיות האנליסטים

נעלי נייקי / צילום: Shuttertstock
נעלי נייקי / צילום: Shuttertstock

מכירות נייק התאוששו ברבעון יוני-אוגוסט, אחרי שירדו מוקדם יותר במהלך מגפת הקורונה, כאשר מכירות דיגיטליות פיצו על ירידה במכירות החנויות המסורתיות.

אתמול דיווחה יצרנית ביגוד הספורט שהכנסותיה ברבעון, שהסתיים ב-31 באוגוסט, היו 10.6 מיליארד דולר, ירידה של 1% מהרבעון המקביל ב-2019. המכירות הדיגיטליות עלו ב-82%.

"יש זמנים שבהם החזקים יכולים להתחזק עוד יותר", אמר המנכ"ל ג'ון דונהיו בשיחת ועידה עם אנליסטים. במהלך המגפה, החברה זכתה בנתחי שוק למותגים מנייקי עד ג'ורדן, וחזרה לצמוח בשווקים בינלאומיים, כולל סין ואירופה.

התוצאות האחרונות הן מפנה חיובי מהרבעון של האביב, שבו הכנסות ענקית נעלי הספורט צנחו ב-38% בגלל סגירת חנויות. מניית נייקי  עלתה אמש ב-9% כאשר התוצאות עלו על המצופה, והמניה נסחרה קרוב לשיא ההיסטורי שלה. המניה מזנקת בכ-14% במסחר המקדים. 

נייקי מסרה שכמעט כל חנויותיה בבעלות עצמית היו פתוחות ברבעון שעבר, אך היא ממשיכה לסבול מירידה בתנועת הלקוחות בגלל המגפה ואמצעי הזהירות מפניה.

נייקי צמצמה את תקציבי השיווק

הקורונה גרמה לנייקי ולקמעונאים נוספים לסגור חנויות, לממשלות להגביל את הנסיעות ולקונים רבים להישאר בבית. למרות שרוב מדינות ארה"ב מקילות את ההגבלות על העסקים, יש התפרצויות חדשות של מקרי קורונה שמשבשות פתיחה מחדש של חנויות בחלקים מהמדינה.

הנגיף גרם גם להשעיה זמנית של פעילות ספורטיבית מקצוענית ושל צעירים, אך ליגות רבות כבר נפתחו מחדש. ה-NBA מקיימת את משחקי הפלייאוף שלה בבועה בפלורידה (אזור מבודד לחלוטין שבו נמצאים השחקנים), וליגת הפוטבול הלאומית NFL השיקה החודש את העונה החדשה שלה. לנייקי יש הסכמי חסויות בשתי הליגות.

נייקי הודיעה שהיא מצמצמת את תקציבי השיווק בגלל דחייה או ביטול של אירועי ספורט. התוצאה היא עלייה ברווחים, למרות ששולי הרווח לפני מס נשחקים.

ברבעון העסקים הראשון, הרווח לפני מס היה 1.52 מיליארד דולר, 95 סנט למניה, כמעט פי שניים מכפי שחזו אנליסטים בוול סטריט. ברבעון המקביל בשנה שעברה, נייקי הרויחה 1.37 מיליארד דולר.

החברה המשיכה להקדיש יותר תשומת לב לחנויות בבעלות עצמית שלה, לאתרי האינטרנט וליישומים. מכירות ישירות תרמו 3.7 מיליארד דולר להכנסות ברבעון, עלייה של 12% מהשנה שעברה.

החברה משתמשת באתרים וביישומי הקנייה שלה כי לשחרר לשוק כמה נעלי ספורט במהדורות מוגבלות.

למרות שמועדוני כושר רבים עדיין סגורים, יצרניות הלבשת ספורט דיווחו על ביקוש חזק להלבשה ולביגוד יומיומי כאשר יותר אנשים עובדים ומתעמלים בבית. היריבה אדידס מסרה באוגוסט שהיא רואה שיפור במגמת המכירות, ויצרנית מכנסי היוגה לולולמון אתלטיקה דיווחה על זינוק של 157% בעסקי האונליין שלה ברבעון שהסתיים ב-2 באוגוסט.

בשיחת הוועידה אתמול אמר המנכ"ל דונהיו שנייקי מכפילה את ההשקעה בקיימות סביבתית כדי להגיע ללקוחות צעירים יותר, ובהלבשת נשים עם קולקציה חדשה לבגדי הריון ויוגה. הוא ציין גם את "התהודה התרבותית" של מותג נייקי כעת, והוסיף שספורטאים שמקבלים חסות מנייקי תומכים בתנועות כמו "Black Lives Matter".

בקיץ, דונהיו אמר לעובדים שיהיו השנה פיטורים, אך לא ציין כמה. דובר החברה אמר אז שהארגון מחדש לא נובע מהמגפה, אלא מיועד לשפר את הזריזות והגמישות של החברה. נכון לסוף מאי, החברה העסיקה 75,400 עובדים.