ראלף לורן מצמצמת את כוח האדם ב-15% על רקע הקורונה

על רקע הירידה החדה בהכנסות רשת בתי האופנה עם סגירת סניפים רבים בשל הקורונה, ראלף לורן תצמצם משמעותית את כוח האדם שלה • לא נמסר כמה עובדים בדיוק יפוטרו, אך החברה מתכננת לבצע את הצמצומים עד סוף שנת העסקים הנוכחית שלה (מרץ 2021)

חנות סגורה של ראלף לורן במיין בימי קורונה / צילום: Robert F. Bukaty, AP
חנות סגורה של ראלף לורן במיין בימי קורונה / צילום: Robert F. Bukaty, AP

רשת בתי האופנה ראלף לורן הודיעה אתמול (ג') שהיא תצמצם את כוח האדם שלה בכ-15%, על רקע הירידה החדה בהכנסות עם סגירת חנויות רבות בגלל הקורונה מוקדם יותר השנה, והאתגרים בכוח במבט לעתיד.

דוברת של החברה מניו יורק אישרה שכ-15% מהעובדים יעזבו, אך לא מסרה כמה מהם בדיוק יפוטרו. ראלף לורן העסיקה 24,900 עובדים ועובדות ברחבי העולם בסוף מרץ, מהם 13,800 בארה"ב, לפי הדוחות השנתיים האחרונים שלה. החברה מסרה שהיא מתכננת את הצמצומים לסוף שנת העסקים הנוכחית שלה (מרץ 2021).

בחודש שעבר אמרה ג'יין נילסן, סמנכ"לית הכספים, שהחברה מעריכה שהמגיפה ומה שהיא הגדירה כ"תקופה ממושכת של חזרה לביקוש" יפגעו בהכנסות וברווחי התפעול בשנת העסקים.

רשתות אופנה כמו ראלף לורן ורשתות בתי כלבו ניצבות בפני סביבת עסקים קשה בעקבות סגירת חנויות באביב בניסיון לעצור את מגיפת הקורונה. החנויות הללו נפתחו מחדש בנוף קניות שונה. רשתות של חנויות גדולות כמו וולמארט, עם מגוון סחורות שכולל הכל, מהלבשה עד מוצרי מכולת, יכלו להישאר פתוחות והן דיווחו על מכירות חזקות יותר בחודשים האחרונים. גם המכירות המקוונות לצרכן רשמו עלייה.

רשת החנויות קוהל'ס הודיעה בשבוע שעבר על צמצום של 15% מעובדיה. ביוני הודיעה רשת מייסי'ס שהיא תפטר כ-3,900 מעובדיה.

ברבעון הראשון בשנת העסקים הנוכחית, שהסתיים ב-27 ביוני, דיווחה ראלף לורן על הכנסה של 487.5 מיליון דולר, לעומת 1.43 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. היא מסרה באוגוסט שרוב חנויותיה בשווקים העיקריים היו סגורות במשך שמונה עד עשרה שבועות בממוצע ברבעון הראשוון. היא הפסידה 127.7 מיליון דולר ברבעון, מול רווח של 117.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

במסגרת הרה-ארגון שלה, ראלף לורן מסרה אתמול שיא מתכננת לרכז את צוותי המותג והשיווק שלה בעולם וליצור חטיבה חדשה שתתמקד במידע על הצרכנים ובחוייה שלהם. החטיבה תתמקד בשימוש בתובנות ונתונים "ליצירת חווייה צרכנית אישית בקנה מידה גדול". גם צוותי המרצ'נדייז (בחירת מוצרים) יאורגנו מחדש.

ראלף לורן צופה הפרשת שיא של 120-160 מיליון דולר לכיסויי עלויות פיטורי העובדים. היא צופה חיסכון שנתי של לפחות 180 מיליון דולר ברוטו מצמצום כוח האדם, שרובו יגיע בשנת העסקים 2022.

החברה מסרה גם שהיא בודקת חלקים אחרים של עסקיה, כולל את הנדל"ן שלה, במבט אל חסכונות אפשריים.