מכונת רכישות: נובולוג מוסיפה את סאלוס לסל מוצריה בתחום הרפואה תמורת כ-9 מיליון שקל

קבוצת שירותי הבריאות והלוגיסטיקה רוכשת 51% מהחברה, המפעילה מערך מומחים לשירותי רפואה מותאמת אישית • נובולוג נסחרת לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל לאחר זינוק שנתי של 85% במניה

עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'
עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'

קבוצת שירותי הבריאות והלוגיסטיקה נובולוג  הודיעה היום על רכישה נוספת: נובולוג רכשה 51% ממניות חברת סאלוס, המפעילה מערך מומחים למתן שירותי רפואה מותאמת אישית, ב-9.2 מיליון שקל. בכך מצטרפת סאלוס לשרשרת של רכישות שביצעה נובולוג בשנים האחרונות, בתחום שירותי הבריאות והרפואה הדיגיטלית.

נובולוג נסחרת כיום לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד שקל, לאחר שבשנה האחרונה עלתה מניית החברה בכ-85%. זאת, בעיקר בשל ההשפעה החיובית של הרכישות שביצעה על פעילותה, והמשך צמיחת פעילות הליבה, בין השאר, בשל השפעה מיטיבה של מגפת הקורונה. נובולוג עוסקת, בין השאר, בשירותי הפצת תרופות, אשפוז בית, רפואה מרחוק, ניהול ניסויים קליניים והפצת קנאביס רפואי.

סאלוס עונה על צורך הקיים בשוק לקבלת מענה מותאם אישית ומשולב מרופאים מומחים בתחומים שונים במקום אחד, אשר לוקח על עצמו גם את פן ניהול המחלה. כיום חולים במחלות קשות או חולים מורכבים, הסובלים מכמה מחלות גם יחד, אבל אינם מאושפזים, הופכים למעשה למנהלי המחלה של עצמם, ונדרשים לתאם בין הרופאים השונים המטפלים בהיבטים שונים של מחלתם - עניין הכרוך גם בביורוקרטיה מתישה, וגם בצורך של המטופל עצמו לבצע את האינטגרציה בין כל דרישות הטיפול ואת התעדוף ביניהן.

על פי ההערכות, ריכוז הטיפול במקום אחד ותחת ידיו של מנהל מקרה, שאינו החולה עצמו או בן משפחה מתנדב, מניב טיפול טוב יותר - וזו הגישה הרצויה במערכת הבריאות העתידית. כיום הגישה הזו נמצאת בתחילת דרכה, וזמינה רק ללקוחות של רפואה פרטית, בתעריפים גבוהים. סאלוס הוקמה על ידי פרופ' אורי רוגובסקי, והיא עובדת עם עשרות רופאים מומחים בתחומים שונים.

רכישת סאלוס על ידי נובולוג מעידה כי הקבוצה ממשיכה לבנות את כוחה בשירותי רפואה של הדור הבא, כמו שירותי הבריאות הדיגיטלית, הרפואה מרחוק והאשפוז הביתי, שבהם השקיע עוד לפני שהקורונה הגיעה והפכה אותם לכורך המציאות. עירן טאוס, מנכ"ל קבוצת נובולוג, מסר: "רכישת סאלוס מהווה נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה העסקית של החברה לחיזוק מעמדה כגורם מוביל ומשמעותי בעולם השירותי הבריאות, בדגש על העמקת הפעילות בתחום הטיפול בבית, שמהווה חלק משמעותי ממנועי הצמיחה שלנו לשנים הקרובות. חברת סאלוס משתלבת היטב בחטיבת הבריאות של נובולוג, והסינרגיה תאפשר לנובולוג להרחיב את שירותיה ולהגיע לקהלי יעד חדשים, שיקבלו מגוון שירותי רפואה מתקדמים מותאמים אישית בבית המטופל".

טאוס הוסיף: "אנו פועלים להמשך צמיחתה של הקבוצה, וכחלק מכך, בכוונתנו להמשיך ולהתמקד הן בהשבחת הפעילויות הקיימות והן בביצוע רכישות סינרגטיות נוספות שיעמדו בקריטריונים שהצבנו לעצמנו, תוך יצירת סינרגטיות גבוהה בין הפעילויות השונות".

הסינרגיה העיקרית היא העברת הטיפול של המומחים אל בית הלקוח, בין השאר, באופן מקוון. בכך נובולוג לוקחת בעלות על השירות הרפואי למטופל בביתו, ואילו המטופל מקבל את הרפואה המותאמת אישית שלו בלי לצאת מהמיטה.

נובולוג יוצגה בעסקה על ידי עו"ד אייל קליינמינץ ועו"ד תומר מהרשק ממשרד עו"ד מהרשק ושות'. סאלוס יוצגה בעסקה על ידי עו"ד רז טפר ועו"ד אייל מלכה ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

תשואה של 70% מאז ההנפקה

על פי דוחות נובלוג, במחצית הראשונה של 2020 צמחו הכנסות החברה ב-11% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, לכ-569 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד על כ-10.5% מההכנסות, לעומת 9.5% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי היה 31 מיליון שקל, לעומת 21 מיליון שקל במחצית המקבילה, והרווח הנקי - 22.5 מיליון שקל לעומת 8.2 מיליון שקל במחצית המקבילה, בין השאר, בהשפעת הוצאות מימון. תוצאות אלה תומכות בתחזיות של החברה, להגיע לרווח תפעולי תפעולי של 64 מיליון שקל.

במצגת החברה נאמר כי מנועי הצמיחה הם השוק הביתי, המשך צמיחה בבריאות דיגיטלית והרפואה מרחוק, צמיחה בפעילות מול קופות החולים ובתי החולים, פיתוח כתבי שירות חדשים מול חברות הביטוח, פעילות הפצה ולוגיסטיקה בתחום הקנאביס הרפואי, רכישות בישראל ורכישות בחו"ל.

נובולוג הונפקה בבורסת תל אביב בפברואר 2017, בדרך של הצעת מכר על ידי בעלי השליטה, קרן פימי והמייסד אודי פוזיס. מאז ההנפקה הניבה מניית החברה תשואה של כ-70%. באפריל 2019 מימשה פימי את יתרת מניותיה בנובולוג, כשבצד הרוכש עמדו איש העסקים מורי ארקין, שמאז הגדיל את חלקו ל-9% מהמניות, ובעל השליטה פוזיס, שמחזיק כיום ב-29% מהון המניות.

פימי נכנסה להשקעה בנובולוג בנובמבר 2013, כשרכשה 50% מהמניות מידי פוזיס תמורת כ-80 מיליון שקל. תחת ידיה עברה נובולוג תהליך השבחה, שכלל בין השאר מעבר לאתר חדש במודיעין, קליטת פעילויות בינלאומיות ורכישה של כמה חברות בעלות פעילות משלימה. בסך הכל רשמה עד כה קרן פימי, באמצעות מכירת מניות ודיבידנדים, החזר של פי 3.5 על השקעתה בנובולוג.