לאחר הפצת סרטונים: שר הביטחון גנץ הורה להוציא חיילים מאזורי הפגנות

ההנחייה של שר הביטחון הגיעה לאחר פרסום סרטונים שבהם נראות מפגינות גוערות במילים קשות בחיילים שסייעו לשוטרים

בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הביטחון בני גנץ הורה להוציא את חיילי צה"ל המסייעים למשטרה בפיקוח על הגבלות הקורונה מאזורי ההפגנות, כדי למנוע חיכוכים עם מפגינים. ההנחייה הגיעה לאחר פרסום סרטונים שבהם נראות מפגינות גוערות במילים קשות בחיילים שסייעו לשוטרים. בין השאר הופץ סרטון שבו מפגינה ברכב צועקת אל חייל שבא להנחותה "בושה, תתבייש שאתה עוזר למשטרה של ביבי. תתבייש שאתה בא עם מדים וכומתה אדומה. תסרב פקודה. איך אתה משתף פעולה עם המשטרה. אני אבייש אותך, שההורים שלך יתביישו - אתם עושים הפיכה צבאית..."

הסרטונים זוכים לתפוצה רחבה ולתגובות ביקורתיות קשות כלפי המפגינות.

חברי כנסת ובהם משה בוגי יעלון מתחו ביקורת דרשו כינוס של ועדת החוץ לבדוק מי הציב את החיילים במחסומים בירושלים.

גנץ כתב בטוויטר "הממשלה קובעת את המדיניות, השאירו את המשטרה וצה"ל מחוץ לדיון הפוליטי. שוטרי משטרת ישראל הפרוסים יום ולילה מבצעים עבודה חשובה מאין כמותה, ואוכפים את הנחיות הסגר כשלצידם חיילי צה"ל המסייעים להם. אני מגנה בתוקף את הניסיון לתקוף אותם במילוי תפקידם. לצד זאת, הצבתם של חיילי צה"ל בסמוך למוקדי הפגנות היא שגיאה שכבר טופלה ולא תחזור על עצמה".

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן פרסם גם הוא גינוי למפגינות: "על הציבור להשמע להנחיות, לנהוג באחריות ולסייע למניעת התפשטות המגיפה. מדיניות האכיפה של משטרת ישראל שיטתית ועקבית תוך שיקול דעת. המשטרה פועלת יחד עם חיילי צה''ל כדי לשמור אל בריאותנו, אנחנו עדים לשיח נגד השוטרים והחיילים במחסומים. אני מוקיע את השיח".